اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آزمایشگاه مرکزی تحقیقات جنوب کشور خبر داد:

شکل‌گیری شورای عالی آزمایشگاه مرکزی تحقیقات

خبرگزاری فارس: رئیس آزمایشگاه مرکزی تحقیقات جنوب کشور گفت: راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی تحقیقات منطقه‌ای که امکان استفاده از تجهیزات را به تمام دانشگاه‌های منطقه می‌دهد، سبب برقراری عدالت بین مراکز دانشگاهی و نیل به خودکفایی می‌شود.

شکل‌گیری شورای عالی آزمایشگاه مرکزی تحقیقات
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رامین میری اظهار داشت: اگر چه رشد تحقیقات در کشور براساس برنامه‌های توسعه در سال‌های اخیر شتاب چشمگیری داشته اما برای رقابت با کشور‌های توسعه یافته و ارتقای کیفیت تحقیقات، استفاده از تکنولوژی‌های نوین و برتر یک ابزار اصلی و ضرورت برنامه‌ریزی است و نمی‌توان از ابزارها و تکنولوژی‌های جدید صرف نظر کرد.
رئیس آزمایشگاه مرکزی تحقیقات جنوب کشور افزود: دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز در پژوهش‌های علوم پزشکی و متناسب با دانش و تکنولوژی روز بسیار گران‌قیمت بوده و هزینه نگهداری آنها نیز بسیار است، بنابراین پژوهش های انجام شده در قلمرو تولید علم و دانش روز به روز گران‌قیمت‌تر می‌شوند.
میری بیان داشت: در سال‌های اخیر شاهد توسعه کمی و کیفی پژوهش‌ها در سطح کشور و در دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم و از سوی دیگر همزمان با این توسعه و به طور مناسب شاهد افزایش بودجه‌های پژوهشی نیستیم و بنابراین برای تضمین توسعه کمی و کیفی پژوهش ناگزیریم بهره‌وری بودجه‌های پژوهشی را افزایش دهیم.
رئیس آزمایشگاه مرکزی تحقیقات جنوب کشور ابراز داشت: تجهیزات پژوهشی با فناوری بالا و گران‌قیمت را باید زمانی خریداری کرد که بتوانیم تضمین کنیم که از تمام توانمندی‌های دستگاه استفاده و هنگامی برای خرید دستگاه مشابه اقدام کنیم که از تمام ظرفیت‌های دستگاه اولیه استفاده شده باشد.
وی اضافه کرد : راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی تحقیقات منطقه‌ای که امکان استفاده از تجهیزات را به تمام دانشگاه‌های منطقه می‌دهد موجب برقراری عدالت بین مراکز دانشگاهی و نیل به خودکفایی می‌شود.
رئیس آزمایشگاه مرکزی تحقیقاتی جنوب کشور تصریح کرد: با شکل‌گیری ایده راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی تحقیقات و با حمایت‌های رئیس جمهور و در زمان وزارت کامران باقری لنکرانی تاسیس آزمایشگاه‌های مرکزی تحقیقات (Central lab) در 9 دانشگاه علوم پزشکی کشور بنیان‌گذاری شد.
وی بیان داشت: یکی از این مراکز 9‌گانه آزمایشگاه مرکزی تحقیقات جنوب کشور به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که در این شبکه علاوه بر ارائه خدمت به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی مستقر در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دانشگاه‌های علوم پزشکی کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، هرمزگان، جهرم و فسا نیز خدمات پژوهشی و تحقیقاتی ارائه می‌دهد.
میری ادامه داد: با نصب و راه‌اندازی تجهیزات و آماده‌سازی فضای فیزیکی آزمایشگاه‌ها، نخستین شورای عالی آزمایشگاه مرکزی تحقیقات جنوب کشور نیز با حضور مسئولان آزمایشگاه، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسئولان پنج دانشگاه دیگر عضو این شبکه برای آشنایی با امکانات، شرح وظایف و تصمیم‌گیری جمعی در مورد فعالیت‌های آینده این آزمایشگاه و ارائه آن به محققان برگزار شد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول