اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:

راه‌اندازی واحد علوم تحقیقات در گیلان

خبرگزاری فارس: دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت یک‌هزار و 500 نفر دانشجو در رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری در گیلان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی واحد علوم تحقیقات در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، علیرضا اقدامی بعد از ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد واحد صومعه‌سرا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: دانشگاه آزاد در راستای ایجاد فضا و توسعه علمی کشور در تلاش است.
وی با اشاره به برخی گمانه زنی‌ها در رابطه با اهداف و کارآیی دانشگاه آزاد در سطح کشور از طرف برخی افراد، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با کمک یک‌میلیون تومانی امام خمینی (ره) برای ایجاد فضای مناسب و بیشتر علمی جوانان راه‌اندازی شد.
دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 400 واحد دانشگاه آزاد در سراسر کشور در آموزش دانشجویان فعال است که این امر مدیون کمک با برکت امام راحل و یاری مسئولان نظام است.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد ثمره ارزشمند و بزرگ جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروزه دانشگاه آزاد در ایران و برخی از کشور‌های خارجی دارای توسعه آموزش عالی بسیاری است.
اقدامی با اشاره به جذب دانشجو در سال جاری، اذعان کرد: امسال بالغ بر یک‌میلیون داوطلب ورود به دانشگاه آزاد در کل کشور بودند که به دلیل وجود تنها 50 هزار نفر ظرفیت، از پذیرش همه آنها خودداری شد.
اقدامی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد به ویژه در سال‌های اخیر کمک اقتصادی بزرگی برای جلوگیری از خروج ارز به خارج از کشور کرده است، اذعان داشت: تمام شهریه‌های اخذ شده در هر واحد دانشگاهی بدون استثنا صرف هزینه‌های داخلی همان واحد دانشگاهی می‌شود و به جیب هیچ شخص یا اشخاصی نمی‌رود.
وی تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد واحد رشت را بالغ بر 11 هزار نفر عنوان کرد و یادآور شد: تمام هزینه‌های آموزشی توسط خود دانشجویان و برای ارائه بهتر فضا و کیفیت آموزشی آنها صرف می‌شود.
این مسئول با اشاره به برخی انتقادها و مباحث مطرحی علیه دانشگاه آزاد، اظهار داشت: انتقادهای بی‌پایه و اساسی که علیه این دانشگاه مطرح می‌شود به طور یقین از طرف عده‌ای ناآگاه و بی‌اطلاع از روند آموزشی، فارغ‌التحصیلی و اهداف دانشگاه آزاد است.
وی دانشگاه آزاد را نخستین دانشگاه ارائه آموزش دروس دفاع مقدس در بین تمام دانشگاه‌های کشور دانست و ادامه داد: تغییر رشته‌های تحصیلی نیز تنها برای خانواده‌ها و فرزندان شهدا در دانشگاه آزاد محقق می‌شود.
اقدامی از وجود 40 هزار هئیت علمی و کارمند در دانشگاه آزاد کشور خبر داد و افزود: دانشگاه آزاد نه تنها در رابطه با مخارج خود هیچ کمکی از دولت نمی‌گیرد بلکه ماهانه میلیاردها تومان مالیات نیز به آنها پرداخت می‌کند.
وی گفت: فعالیت واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد در بین دیگر دانشگاه‌ها بی‌نظیر بوده و مسئولان و مدیران این دانشگاه باید در راستای فراگیری بیشتر آموزش عالی با عشق، علاقه و بی‌درنگ در تلاش باشند.
دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: بالغ بر 29 سال از عمر آموزشی دانشگاه آزاد ایران می‌گذرد و تاکنون افراد زیادی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.
وی دانشگاه آزاد را مردمی‌ترین دانشگاه عنوان کرد و اذعان داشت: تمام زمین و املاک این دانشگاه در هر شهری به نام همان مردم بوده و جزو دارایی آنها محسوب می‌شود.
اقدامی با اشاره به افزایش شهریه‌های دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: به دلیل کاهش در فشارها و هزینه‌های مالی به دانشجویان و خانواده‌های آنها تنها 10 درصد بر میزان شهریه دانشگاه آزاد در سال جاری اضافه شده است.
وی از راه‌اندازی و افتتاح یک واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در گیلان خبر داد و افزود: این واحد دانشگاهی با ظرفیت یک‌هزار و 500 نفر در رشته‌های کارشناسی ارشد و یک رشته دکتری مشغول به فعالیت می‌شود.
این مسئول، راه‌اندازی مرکز بین‌المللی دانشگاه آزاد در انزلی در آینده نزدیک را از دیگر اقدام‌ها دانشگاه برای ارتقای فضاهای آموزشی در گیلان برشمرد.
به گفته وی، در مجموع بالغ بر 10 واحد و چهار مرکز دانشگاه آزاد در گیلان فعال است.
اقدامی به واحد شدن دانشگاه آزاد صومعه‌سرا اشاره کرد و بیان داشت: با همکاری مدیران این دانشگاه و مسئولان ساختمان جدید دانشگاه آزاد واحد صومعه‌سرا در بخش تولمات این شهرستان ساخته و افتتاح می‌شود.
در پایان این جلسه محمد صادق یحیی‌پور به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد واحد صومعه‌سرا معرفی شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول