اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفت ماه نخست سال 90 صورت گرفت؛

صدور 3 میلیون کارت ملی در اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان از پوشش 99درصدی صدور کارت شناسایی ملی در سطح استان خبر داد و گفت: در هفت ماه ابتدای سال 90 نیز حدود 80هزار کارت ملی برای اصفهانی‌ها صادر شده است.

صدور 3 میلیون کارت ملی در اصفهان
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود علی‌پور صبح امروز در شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان اصفهان با بیان اینکه در راستای سند چشم‌انداز 20 ساله توسعه کشور و اجرای سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اصل 44 قانون اساسی و نیز به منظور حسن اجرای قانون برنامه پنجم توسعه و دیگر قوانین مرتبط با وظایف سازمان ثبت احوال استان اصفهان برنامه راهبردی سازمان ثبت احوال تدوین شده است، اظهار داشت: بر اساس چشم‌انداز تدوین شده در این برنامه راهبردی، در افق 1404، سازمان ثبت احوال باید به سازمانی نتیجه گرا، اثر بخشی، خلاق، نوآور تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه سازمان ثبت احوال بر روی هوشمند‌سازی کارت‌های ملی و ایجاد شناسنامه‌های مکانیزه تاکید دارد، گفت: افزایش ضریب امنیتی، افزایش کمیت و کیفیت شناسنامه و افزایش کارایی از جمله ویژگی‌های شناسنامه مکانیزه است.
 
* تا پایان آبان ماه ادارات اصفهان به شناسنامه مکانیزه مجهز می‌شوند
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان افزود: تاکنون 16 اداره کل در استان اصفهان به سیستم صدور شناسنامه مکانیزه افراد بالای 15 سال تجهیز شده‌اند و مابقی اداره‌های استان نیز تا پایان آبان ماه به این سامانه تجهیز می‌شوند.
وی اضافه کرد: تاکنون 25هزار و 183 شناسنامه مکانیزه در استان اصفهان صادر شده است.
علی‌پور از پوشش 99درصدی صدور کارت شناسایی ملی در سطح استان خبر داد و بیان کرد: در 10 سال گذشته، سه میلیون و 800هزار کارت ملی در استان اصفهان صادر شده است.
وی ادامه داد: در هفت ماهه ابتدای سال 90 نیز حدود 80هزار کارت ملی برای اصفهانی‌ها صادر شده است.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان یادآور شد: در حال حاضر 9 دفتر پیشخوان دولت در استان اصفهان خدمات سازمان ثبت و احوال را ارائه می‌دهند که درصدد گسترش این دفاتر هستیم.
وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه ثبت وقایع حیاتی، اتقان اسناد هویت و تابعیت ایرانی و تولید و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیت کشور از مأموریت اصلی سازمان ثبت احوال به شمار می‌رود، اظهار داشت: خانه‌های بهداشت، شوراهای اسلامی، مراکز درمانی، دهیاری‌ها، نیرو انتظامی، پزشکی قانونی، امور عشایری، گورستان‌ها و دفاتر ازدواج و طلاق از جمله منابع اطلاعاتی وقایع حیاتی سازمان ثبت احوال محسوب می‌شوند.
 
* 96درصد از وقایع حیاتی بر اساس مهلت‌های قانونی ثبت شد
علی پور با تاکید بر اینکه مهلت اعلام ولادت 15 روز از تاریخ تولد نوزاد و مهلت اعلام وفات 10 روز از تاریخ وقوع مرگ فرد است، افزود: طی هفت ماه گذشته 96 درصد از وقایع حیاتی بر اساس مهلت‌های قانونی ثبت شده است.
وی تصریح کرد: سازمان ثبت و احوال استان اصفهان درصدد رساندن ثبت وقایع حیاتی بر اساس مهلت قانونی به 100درصد است.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه این سازمان مأموران ثبت احوال خود را در بیمارستان‌هایی که  دارای بیش از 15 واقعه برای ثبت ولادت نوزادان و فوت‌ها در روز هستند، مستقر  کرده است، اضافه کرد: در حال حاضر مأمور ثبت و احوال برای ثبت وقایع حیاتی در بیمارستان‌های شهید صدوقی، عسگریه و سعدی مستقر شده‌اند و تعدادی از آن‌ها نیز در باغ رضوان اصفهان برای ثبت وقایع حیاتی فوتی‌ها حضور دارند.
 
* رشد 8درصدی آمار ولادت در اصفهان
 وی در ارتباط با آمار تولد در استان اصفهان در سال جاری گفت: در هفت ماه سپری‌شده از سال 90 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هشت درصد رشد آمار ولادت داشته‌ایم.
علی‌پور ادامه داد: تعداد کل اسناد ولادت و فوت استان اصفهان تاکنون بیش از هفت میلیون و 575هزار سند بوده که 34هزار و 800 مورد از این اسناد اسکن و آرشیو شده‌اند.  
وی در مورد آمار فوتی‌های استان اصفهان بیان کرد: در سال جاری تعداد آمار فوتی‌ها نسبت به مشابه سال قبل افزایش یافته است.
*کاهش 5درصدی ازدواج در هفت ماهه امسال در اصفهان
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان همچنین در ارتباط با آمار ازدواج و طلاق در استان اصفهان اظهار داشت: در هفت ماه گذشته 31هزار و 767 مورد ازدواج ثبت شده که نسبت به مدت مشابه خود پنج درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه استان اصفهان در زمینه نسبت طلاق به جمعیت رتبه 18 کشور را دارد، تصریح کرد: در هفت ماه گذشته 198 طلاق ثبت شده که نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته افزایش یافته است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول