اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون استاندار خراسان رضوی؛

زنگ نجات آب کشاورزی در مدارس خراسان رضوی نواخته شد

خبرگزاری فارس: زنگ نجات آب کشاورزی برای سومین سال متوالی در مدارس استان با حضور معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی به صدا در آمد.

زنگ نجات آب کشاورزی در مدارس خراسان رضوی نواخته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سعید حسین‌پور در این مراسم اظهار داشت: موضوع آب به لحاظ اهمیت و جایگاه آن در حیات بشر بر هیچکس پوشیده نیست بنابراین مدیریت بر منابع آبی از جمله مواردی است که به صورت جدی دنبال می‌شود.
وی افزود: افزایش جمعیت، برداشت بی‌رویه از منابع، گرم شدن زمین و تبخیر منابع آبی سبب بروز مشکل جدی در منابع آبی شده  که اگر مدیریت نشود با بحران کم‌آبی موجه خواهیم شد.
معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: از مجموع 36 دشت مشهد 33 دشت آن بحرانی و فوق بحرانی است و در شرایط فعلی بیش از منابع آب ورودی از آنها برداشت می‌شود.
حسین‌پور با اشاره به برداشت اضافه یک‌میلیارد متر مکعبی آب از دشت‌های مشهد تصریح کرد: باید با
فرهنگ‌سازی، نحوه استفاده صحیح از آب را در بین مردم نهادینه کنیم.
وی ادامه داد: فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب از دوران دانش‌آموزی و سنین نوجوانی، سبب نهادینه شدن آن در سطح جامعه خواهد شد.
معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه 90 درصد حدود 8 میلیارد متر مکعب آبی که در سال از منابع آبی و چاه‌های انسانی برداشت می‌شود مورد استفاده بخش کشاورزی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: از این میزان تنها 40 درصد صحیح استفاده می شود و بقیه به هدر می‌رود.
حسین‌پور گفت: اصلاح سیستم آبیاری کشاورزی از غرقابی به تحت فشار و بارانی علاوه بر کاهش قابل توجه مصرف آب سبب افزایش تولید و استفاده بهتر از منابع آبی استان می‌شود.
زنگ نجات آب به صورت همزمان در 2 هزار و 700 مدرسه راهنمایی و با حضور 300 هزار دانش‌آموز در سراسر استان با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و آب منطقه‌ای استان به صدا درآمد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول