اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 14 آبان انجام می‌شود؛

رونمایی از 38 کتاب ویژه مازندران

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به نامگذاری روز 14 آبان به نام روز مازندران گفت: در این روز از 38 کتاب ویژه مازندران در روز ملی مازندران رونمایی می‌شود.

رونمایی از 38 کتاب ویژه مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، هادی ابراهیمی صبح امروز در جلسه ستاد گرامیداشت روز ملی مازندران با بیان اینکه علویان مازندرانی‌ها را شیعه نکردند، بیان داشت: علویان فاتح مازندران نبوده بلکه مردمان این منطقه با عقل و بصیرت مذهب تشیع علوی را پذیرفتند.
وی افزود: قبل از اینکه حکومت علوی در مازندران مستقر شود ما خود شیعه بوده و به لحاظ پیشینه فرهنگی و مذهبی مردم استان موجب شد تا از خاستگاه فرهنگی اساتیدی همچون جوادی آملی و حسن زاده آملی‌ها و بسیاری از افرادی که اهل علم و فقاهت هستند در استان پرورش یابند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه طی نامه‌ای خواستار ثبت روز ملی مازندران در تقویم روز شمار کشور شدیم، تصریح کرد: همچنان که روز ششم بهمن آمل در تقویم کشور ثبت شد روز ملی مازندران نیز ثبت می‌شود تا جایگاه فرهنگی و مذهبی این استان در سطح کشور تثبیت شود.
این مقام مسئول نقش مازندرانی‌ها را  در بخش‌های مختلف فرهنگی و مذهبی ادوار مختلف برجسته دانست و گفت: مقرر شد تا در روز مازندران از برجسته‌های این استان که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشتند تجلیل شود.
 
* ایجاد دبیرخانه دائمی روز مازندران در ساری
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از ایجاد دبیرخانه دائمی روز مازندران در ساری خبر داد.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های روز ملی مازندران بسیار گسترده است و برای عمق بخشی به این امر بر ضرورت ایجاد دبیر خانه دائمی تاکید شد، اضافه کرد: با تاکید استاندار مازندران دبیر خانه دائمی روز ملی مازندران در استان تشکیل می‌شود تا برنامه‌ریزی برای این روز در طول سال مستمر باشد.
ابراهیمی اظهار داشت: پیگیری شود تا در وزارت ارشاد بنیاد و یا موسسه‌ای با عنوان روز ملی مازندران در سطح کشور فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه گرامیداشت روز ملی مازندران در دهه ولایت و امامت برگزار می‌شود، اذعان داشت: انطباق روز ملی مازندران با جشن دهه کرامت نشان دهنده آن است که مردم مازندران در همه زمان‌ها پرچمدار جریان ولایت و فقاهت بودند و نقش ما در صیانت از جایگاه ولایت که سرباز مقام معظم رهبری هستیم در عمل جاری و ساری است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول