اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد زنجان:

آیت‌الله زنجانی از استوانه‌های فقهی کشور بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: آیت‌الله عمید زنجانی یکی از استوانه‌های فقهی کشور بود که از دست دادن وی ضایعه‌ای بزرگ و جبران نشدنی است.

آیت‌الله زنجانی از استوانه‌های فقهی کشور بود
علی سهندی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: آیت‌الله عمید زنجانی یکی از استوانه‌های فقهی کشور بود که ضایعه از دست دادن ایشان ضایعه‌ای بزرگ و جبران نشدنی است.
وی ادامه داد: آیت‌الله عمید از شخصیت‌های ناشناخته و مفسر بزرگ کشور بود، که همچنان ناشناخته ماند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: اگر استان زنجان عمید را می‌شناخت و از دستاوردهای آن مرحوم در استان استفاده می‌کرد، قطعا استان از وجود وی بهره بیشتری می‌برد.
وی یادآور شد: آیت‌الله عمید از نفوذ علمی بالایی برخوردار بود که این چهره علمی به جامعه معرفی نشده و ناشناس باقی ماند.
سهندی خاطرنشان کرد: استان نسبت به معرفی خدمات ایشان برنامه‌ریزی داشته و همه دستاوردهای وی از جمله تالیفات و کتاب‌های بی‌شماری در موضوعات مختلف به مردم ارائه می‌شود.
وی انتشار رزومه‌کاری آیت‌الله عمید را از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و گفت: شناساندن این شخصیت برجسته از برنامه‌های استان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه باید در زمان حیات افراد از خدمات این افراد استفاده شود، یادآور شد: این عالم گرانقدر در استان زنجان ناشناخته باقی ماند و هیچ کس از خدمات شایسته وی استفاده نکرده است.
 وی ریاست دانشگاه تهران به مدت دو سال، عضو مجلس شورای اسلامی به نمایندگی مردم تهران را از دیگر خدمات وی به نظام برشمرد و خاطرنشان کرد: بیش از 70 مقاله علمی معتبر از ایشان به یادگار مانده است که باید در جامعه به آن توجه شود.
سهندی با اشاره به کتاب‌های علمی و فقهی ایشان در دوران با ارزش حیات وی، یادآور شد: بیش از 40 عنوان کتاب در موضوعات مختلف از وی به یادگار مانده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برکات وجود وی در حوزه علمیه و دانشگاه بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: چاپ و تالیف آثار مختلف از این مجاهد نستوه علم برای علاقمندان به علم بی‌نظیر است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول