اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه ابهر در گفت‌و‌گو با فارس:

ویژگی‌ بارز آیت‌الله عمید زنجانی ولایتمداری بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر گفت: یکی از ویژگی‌های بارز آیت‌الله عمید زنجانی ولایتمداری و گوش به فرمان ولایت بودن ایشان است.

ویژگی‌ بارز آیت‌الله عمید زنجانی ولایتمداری بود
حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله عمید زنجانی اظهار داشت: آیت‌الله عمید زنجانی از شخصیت‌های فقهی و علمی استان زنجان بود که از این شخصیت در زمان حیات استفاده نشد.
وی با تسلیت وداع این عالم ربانی از جهان مادی تصریح کرد: اهمیت فقه و فقاهت، علم و علم‌آموزی از دیدگاه اسلام بر کسی پوشیده نیست و نخستین آیاتی که بر پیامبر گرامی اسلام نازل شد در زمینه علم و اهمیت علم بود.
امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه علم و علم‌آموزی از دیدگاه اسلام مطلق بوده و دارای قید زمانی و مکانی و شخصی بوده طلب علم بر همه مردم واجب است.
وی یادآور شد: با توجه به اهمیت علم از دیدگاه‌های مختلف و از نظر اسلام، شخصیت آیت‌الله عمید زنجانی به عظمت علم است که بر کسی پوشیده نیست.
حجت‌الاسلام رحیمی با بیان این که آیت‌الله عمید زنجانی در سال 1316 در زنجان دیده به جهان گشود، افزود: زندگانی این فقیه بزرگ سراسر علم‌آموزی و معرفت‌افزایی بود و رسیدن به درجه اجتهاد نیز از این مسیر برای وی به دست آمد.
وی ریاست دانشگاه تهران به مدت دو سال، عضو مجلس شورای اسلامی به نمایندگی مردم تهران را از دیگر خدمات وی به نظام برشمرد و خاطرنشان کرد: بیش از 70 مقاله علمی معتبر از ایشان به یادگار مانده است که باید در جامعه به آن توجه شود.
امام جمعه ابهر با اشاره به کتاب‌های علمی و فقهی ایشان در دوران با ارزش حیات وی، یادآور شد: بیش از 40 عنوان کتاب در موضوعات مختلف از وی به یادگار مانده است.
وی با بیان اینکه برکات وجود وی در حوزه علمیه و دانشگاه بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: چاپ و تالیف آثار مختلف از این مجاهد نستوه علم برای علاقمندان به علم بی‌نظیر است.
حجت‌الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: ارزش و فضیلت علم به عابد همانند برتری ماه بر سایر ستارگان در شب قدر است که این موضوع ارزش علمی آیت‌الله عمید زنجانی را نشان می‌دهد.
وی گفت: یکی از مصادیق علم و عالم آیت‌الله عمید زنجانی است که نام و یاد و راه وی هیچ‌گاه در جامعه فراموش نمی‌شود.
امام جمعه ابهر اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های آیت‌الله عمید زنجانی ولایت مداری و گوش به فرمان ولایت بوده ایشان است که در دوران اصلاحات نیز خط و خصلت دین و صراط مستقیم را انتخاب کرد.
وی گفت: آیت‌الله عمید زنجانی مدیری مدبر، شخصیتی علمی و مورد پذیرش حوزه و دانشگاه بود  که شهر زنجان کمتر عالمی را همانند او مشاهده کرده است.
حجت‌الاسلام رحیمی برگزاری همایش‌های مختلف در زمینه شخصیت عالمانی همچون آیت‌الله عمید زنجانی را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید شخصیت‌های مختلفی علمی و حوزوی در زمان حیات به خوبی به جامعه معرفی شوند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول