اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد زنجان:

آیت‌الله زنجانی نماد وحدت حوزه و دانشگاه بود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: آیت‌الله عمید زنجانی نمادی از وحدت حوزه و دانشگاه بود.

آیت‌الله زنجانی نماد وحدت حوزه و دانشگاه بود
پرتوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: آیت‌الله عمید زنجانی یکی از شخصیت‌های مطرح و وارسته حوزه و دانشگاه بودند.
وی ادامه داد: ایشان در کنار شخصیت‌هایی همچون شهید مفتح و شهید مطهری نمادی از وحدت حوزه و دانشگاه بودند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان یادآور شد: این شخصیت بزرگوار دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی بوده‌اند.
وی با بیان اینکه آیت‌الله عمید زنجانی فردی محقق و پژوهشگر بودند، اضافه کرد: ایشان تحقیقات بسیاری در مباحث مربوط به اسلام داشتند.
پرتوی با بیان اینکه آیت‌الله زنجانی 10 عنوان کتاب در زمینه مسائل سیاسی و فقه سیاسی تالیف کردند، افزود: ایشان همچنین آثاری در زمینه انقلاب اسلامی دارند.
وی با بیان اینکه آیت‌الله زنجانی به عنوان موسس مرکز مطالعاتی در خصوص اندیشه سیاسی بوده‌اند، ادامه داد: ایشان در این مرکز همراه با جوانان در زمینه فقه سیاسی و تجلی اسلام در امور عمومی و اجتماعی به تحقیق و پژوهش می‌پرداختند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بیان اینکه آیت‌الله عمید زنجانی افتخار بزرگی برای استان زنجان و مردم این استان محسوب می‌شدند، گفت: ایشان در سطح ملی نیز از شخصیت‌های مطرح علمی و سیاسی بودند.
وی با اشاره به وظیفه دانشگاهیان در قبال چنین شخصیت‌های علمی یادآور شد: دانشگاهیان باید از این شخصیت‌ها الگو بگیرند.
پرتوی با بیان اینکه دانشگاهیان باید راه علمی ایشان را استمرار بخشند، تصریح کرد: باید راه کسانی که تلاش کردند علوم جدید را علوم سنتی تشخیص دهند، ادامه داده شود.
وی افزود: باید سبک‌ها و اصول این شخصیت وارسته به عنوان یک الگو قرار داده شده و بهره کافی را از اندیشه‌های این شخصیت ببرند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بیان اینکه فقدان این شخصیت وارسته ضایعه بزرگی برای مردم ایران و به ویژه مردم زنجان محسوب می‌شود، یادآور شد: دانشگاهیان با رهروی از راه پر رهرو این شخصیت برجسته می‌توانند، در راه این شخصیت‌های بزرگوار گام بردارند.
وی همچنین اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت آیت‌الله عمید زنجانی شورایی در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با حضور مسئولان این دانشگاه تشکیل شده و تصمیمی مبنی بر نامگذاری کتابخانه مرکزی در حال احداث این دانشگاه به نام آیت‌الله عمید زنجانی گرفته‌اند تا یا این بزرگوار برای همیشه در یادها باقی بماند.
پرتوی در پایان این ضایعه بزرگ را به مردم استان و جامعه دانشگاهیان تسلیت گفت.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول