اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی سمنان:

خسارت کشاورزان به سرعت تامین شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: کشاورز باید بدون مشکل واحد بهره‏برداری خود را بیمه کند و در صورت خسارت هم زیان او تامین شود.

خسارت کشاورزان به سرعت تامین شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمجید موسوی عصر امروز در نخستین جلسه ستاد بیمه کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: حضور به موقع کارشناسان بیمه در محل خسارت عامل مهمی برای گسترش بیمه کشاورزی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این جلسه که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان، مدیر شعب بانک کشاورزی استان و ... در محل سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شد، هدف از این جلسه را شکل‏گیری ستاد بیمه کشاورزی استان بیان کرد و افزود: باید حمایت از بخش کشاورزی مدنظر همه مسئولان باشد و حداکثر یارانه‏ها به این بخش اختصاص یابد؛ چون به فرموده امام راحل استقلال کشور در گرو امر کشاورزی است.
موسوی بهترین راهکار برای جبران خسارت را بیمه محصولات ذکر کرد و بیان داشت: کشاورز باید بدون مشکل واحد بهره‏برداری خود را بیمه کند و در صورت خسارت هم زیان او تامین شود.
معاون برنامه‏ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در سخنان کوتاهی ساختار، ترکیب اعضا و شرح وظایف ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان را بیان کرد.
سیدابوالحسن صباغی گفت: ریاست ستاد با رئیس سازمان جهاد کشاورزی، جانشین ستاد مدیر شعب بانک کشاورزی استان و این ستاد دارای سه کارگروه تخصصی است.
مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی سمنان هم در این جلسه گزارشی از وضعیت بیمه‏گری و ارزیابی خسارت و عملکرد بیمه در بخش‏های مختلف، حق بیمه و میزان غرامت پرداختی، اقدامات انجام شده در خصوص بیمه کشاورزی، محصولات تحت پوشش و ... ارائه داد.
محمدرضا کرم‏الدین گفت: در سال زراعی 90- 89 به میزان 34 هزار و 587 هکتار محصولات زراعی، 5 هزار و 528 هکتار محصول باغی، دام سبک 160 هزار راس و مرتع در سطح 283 هزار هکتار زیرپوشش بیمه قرار گرفتند.
وی یادآور شد: در همین مدت،134 میلیارد و 562 میلیون ریال خسارت در استان سمنان پرداخت شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول