اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان کرمانی خبر داد:

تدوین مستند داستانی اسپید در کرمان

خبرگزاری فارس: کارگردان مستند داستانی "اسپید" از آغاز تدوین این فیلم 30 دقیقه‌ای در کرمان خبر داد.

تدوین مستند داستانی اسپید در کرمان
محمدمهدی عرب‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: با پایان مرحله تصویربرداری مستند داستانی "اسپید" تدوین این اثر 30 دقیقه‌ای در صدا و سیمای مرکز کرمان آغاز شد.
وی با بیان اینکه شهرستان ریگان یکی از زیستگاه‌های شتر بوده و شتربانی از مشاغل مردم این دیار است، افزود: در این مستند آداب، رسوم و چگونگی زندگی شتربانان در قالب قصه به تصویر کشیده شده است.
عرب‌نژاد افزود: در قصه مستند داستانی اسپید علی شتربان جوان، پس از جدا شدن "حاشی اسپید" یا همان بچه شتر سفید، برای یافتنش راهی بیابان ریگان می‌شود و در این مسیر از شمال تا جنوب شهرستان را طی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه این شتربان در هر ایستگاهی مخاطب را با یکی از روش‌های زندگی شتربانان آشنا می‌کند، بیان کرد: در حالی‌که علی از پیدا کردن "اسپید" ناامید شده است در روستایی به نام آبگرم بیتوته می‌کند که با حوادثی رو‌به‌رو می‌شود.
عرب‌نژاد از  پیش تولید و نگارش فیلمنامه این مستند از بهمن ماه سال گذشته تا خرداد ماه سال جاری خبر داد و عنوان کرد: تصویربرداری این اثر از خرداد ماه سال جاری آغاز شد و تا نیمه نخست مرداد ماه ادامه داشت.
وی خاطرنشان کرد: مراحل تدوین این مستند شهریور ماه جاری به پایان می‌رسد.
عرب‌نژاد با بیان اینکه در این فیلم از آواهای محیطی به جای موسیقی استفاده شده است، افزود: این مستند فاقد نریشن است و از مونولوگ‌های شخصیت اصلی فیلم با لهجه محلی همراه با زیرنویس فارسی استفاده شده است.
وی گفت: فرید پیروزاده تصویربردار، مهدی کریمی صدا بردار، طاهره عرب‌نژاد تهیه کننده، میلاد معینی مدیر تولید و حمید عرب‌نژاد عکاس مستند داستانی "اسپید" هستند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول