اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

بستان‌آباد الگوی تولید محصولات ارگانیک در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: با اجرای طرح تولید محصولات ارگانیک در روستای یوسف‌آباد بستان‌آباد، این سازمان دارای الگوی مناسبی از لحاظ پذیرش موضوع در سطح کشور همچنین در سطح بین‌المللی می‌شود.

بستان‌آباد الگوی تولید محصولات ارگانیک در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، مسعود محمدیان بر اهمیت دریاچه قوریگل از لحاظ زیست بومی منطقه و استان تاکید کرده و اظهار کرد: اهتمام مدیران سازمان جهاد کشاورزی بر حفظ و حراست از دریاچه قوریگل شکل گرفته است.
وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در زمینه تولید محصولات سالم در استان یادآور شد: هدف‌گذاری درازمدت سازمان برای کاهش مصرف کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات نباتی به موازات برنامه پنجم توسعه نقش بسته است.
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه با اجرای طرح تولید محصولات ارگانیک در روستای یوسف آباد سازمان دارای الگوی مناسبی از لحاظ پذیرش موضوع در سطح کشور همچنین در سطح بین‌اللملی می‌شود، ادامه داد: از سایر ارگان‌های مسئول در زمینه حفاظت از محیط زیست استان به ویژه برای حفظ دریاچه ارومیه و همچنین تالاب قوریگل بستان‌آباد طلب مساعدت و همراهی داریم.
فرماندار بستان‌آباد نیز تصریح کرد: قرار گرفتن تالاب بین‌المللی "قوریگل" در کنار روستای یوسف‌آباد مزیت‌های فراوانی را در اختیار ما قرار داده است که با برنامه‌ریزی‌های مناسب می‌توان این روستا را در سطح جهان شناساند.
الیاس گل‌محمدزاده افزود: روستای یوسف‌آباد که به‌عنوان روستای پایدار و سازگار با محیط زیست از سوی ارگان‌های بین‌المللی انتخاب شده است، ضرورت نگاه ویژه به این منطقه را ایجاب می‌کند.
وی با بیان اینکه در زمینه کشت محصولات ارگانیک و سازگار با محیط زیست و حفظ و احیای تالاب، همه روستاییان و دستگاه‌ها باید مشارکت کنند، بیان کرد: انتظار داریم دولت اعتبارات ویژه و ملی را برای این پروژه که در سطح خاورمیانه برای نخستین بار اجرا می‌شود، در نظر بگیرد.
فرماندار شهرستان بستان‌آباد همچنین از تشکیل دبیرخانه دائمی روستای سازگار با محیط زیست در شهرستان بستان‌آباد خبر داد و گفت: محصولات تولید شده توسط کشاورزان یوسف‌آباد در آینده نزدیک در سطح جهانی عرضه خواهد شد و این امر می‌تواند کشاورزی منطقه را متحول کند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول