اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب‌شیر خبر داد:

تبدیل عجب‌شیر به قطب کشت محصولات زراعی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب‌شیر گفت: این شهرستان به قطب کشت دوم محصولات زراعی در استان تبدیل می‌شود.

تبدیل عجب‌شیر به قطب کشت محصولات زراعی آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، علی دانایی با اشاره به ادامه کشت دوم محصولات زراعی در این شهرستان اظهار داشت: محصولات زراعی این نوع کشت شامل ذرت علوفه‌ای، لوبیای سبز و خیار بوده که بعد از برداشت محصولات کشت اول، کشت می‌شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون 100 تن ذرت علوفه‌ای از سطح پنج هکتار اراضی زیرکشت مکانیزه این شهرستان در کشت اول برداشت شده است، افزود: کاشت و برداشت به صورت مکانیزاسیون از عوامل کاهش هزینه‌های تولید و افزایش راندمان است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب‌شیر با اشاره به تبدیل شهرستان عجب‌شیر به قطب کشت دوم محصولات زراعی آذربایجان‌شرقی گفت: تمام کشاورزان و بهره‌برداران این شهرستان باید پس از برداشت محصول کشت اول، نسبت به کشت محصول دوم اقدام کنند.
دانایی با تاکید بر توجه کشاورزان نسبت به کشت دوم گفت: متاسفانه جایگاه کشت دوم برای برخی از کشاورزان منطقه به طور شایسته شناخته شده نیست و کشاورزان باید بیشترین بهره‌برداری‌ها را از اراضی خود ببرند.
وی با بیان اینکه کشت متناوب و دوم سبب بالا رفتن توان اقتصادی کشاورزان و راهکار اساسی برای افزایش تولید در استان است، تصریح کرد: با توسعه کشت دوم همچون کشت ذرت علوفه‌ای، ضمن افزایش درآمد کشاورزان قسمتی از نیاز علوفه دامداران نیز تأمین می‌شود.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول