اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام سعیدی:

مقام معظم رهبری حاصل شکر نعمت‌های الهی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم با اشاره به قدرشناسی ملت ایران درباره زحمات امام راحل و خون شهدا اظهار داشت: این قدر شناسی سبب شد تا خداوند مقام معظم رهبری را به ما لطف کند و این بزرگوار حاصل شکر نعمت الهی مردم است.

مقام معظم رهبری حاصل شکر نعمت‌های الهی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث که شنبه شب در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: ما موظفیم که قرآن را به صورت صحیح درک کرده و به آن عمل کنیم و این رسالتی را که خدا بر دوش ما قرار داده به بهترین شکل به سرانجام برسانیم.
وی با بیان اینکه در روایات ما به فراگیری فقه بسیار تاکید شده است، ابراز داشت: انسان فقیه، انسان آگاه به معارف دین است و اگر این معرفت با تهذیب همراه شود انسان به درجاتی می‌رسد که در هستی کسی یارای برابری با او را نداشته باشد و به جایی برسد که حتی از فرشتگان نیز پیشی بگیرد.
تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) ضمن تقدیر از برگزارکنندگان مسابقات قرآنی عنوان داشت: برگزاری برنامه‌های قرآنی درب ورودی و سرآغاز قرآن است و نباید در آن ایستاد بلکه باید از آن عبور کرد تا به قله‌های رفیع معارف قرآنی رسید و این جلسات تنها باب فهم قرآن و معبری برای رسیدن به قله معارف قرآن باشد.
سعیدی در ادامه با بیان اینکه در حکومت سابق تلاوت قرآن روال نبود و حتی بعضی خواص قرآن را به صورت صحیح قرائت نمی‌کردند، اظهار داشت: قرائت قرآن با آداب صحیح گام بلندی بود که در نظام مقدس جمهوری اسلامی برداشته شد که این مسئله جای شکر دارد و شکر آن هم عبور از این مرحله و رسیدن به معارف و قلب قرآن و به کارگیری آن در زندگی است.
وی با اظهار اینکه اگر انسان فهم درستی از معارف قرآنی پیدا کند به کج راهه نمی‌رود، افزود: ظرف رجوع به معارف الهی را برای ریزش باران رحمت خدا پاک کنید، زیرا دل بیمار نمی‌تواند ظرف معارف الهی باشد.
امام جمعه قم افزود: معاونت تهذیب حوزه علمیه قم نیز به همین علت تاسیس شده، زیرا طلاب و روحانیون که راهنمای مردم هستند به اصول تهذیبی خیلی نیازمندتر از افراد عادی هستند و ایجاد این معاونت نشانگر کمال و رشد حوزه است.
سعیدی در ادامه با بیان اینکه اگر برروی تلاوت قرآن خوب کار شود ولی روی قلوب قرآنیان کار لازم انجام نشده باشد موجب خسران می‌شود، گفت: طبق فرمایش صریح قرآن، کسانی که دلشان آلوده است اگر قرآن بخوانند، نه تنها بهره نمی برند بلکه بر گمراهیشان افزوده می‌شود.
وی علاقه و گرایش جوانان به سمت قرآن را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و ابراز داشت: به لطف الهی و زحمات مسئولان قرآن در میان قشر جوان جایگاه بی نظیری دارد و این جوانان افتخار نظام اسلامی ما هستند و امروز نتیجه خدمت و کار بر روی آنها را مشاهده می‌کنیم.
وی در پایان اظهار داشت: باید از فرصت‌ها استفاده کرده و جوانان را با معارف دینی و قرآنی مانوس کنیم و برای رسیدن به قله‌های رفیع مفاهیم این کتاب آسمانی تمام توان خود را به کاربریم تا شاهد ثمرات و برکات آن برای اسلام و نظام اسلامی باشیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول