اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مستندساز و پژوهشگر عرصه سینما:

متولیان رسانه‎های تصویری باید متخصص و متدین باشند

خبرگزاری فارس: یک مستندساز و پژوهشگر عرصه سینما گفت: همان‎طور که ایدئولوژی رسانه‎های غرب بر سرمایه‎داری استوار است، ایدئولوژی رسانه‎های ما و همچنین فیلم‌سازان و برنامه‌سازان باید بر نظام جمهوری اسلامی استوار باشد، پس متولیان رسانه‎های تصویری کشور ما باید متخصص، متدین و متعهد باشند.

متولیان رسانه‎های تصویری باید متخصص و متدین باشند
ابوالفضل اصلان بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان رسانه‎های تصویری در کشورهای مختلف را واجد یک ایدئولوژی و تئوری خاص آن کشور دانست و اظهار داشت: تلویزیون، سینما و بقیه رسانه‎های تصویری و در هر کشور ملزم به ارائه یک پیام ایدئولوژیک خاص است و تعدد و گوناگونى روش‌ها و فنونى که به وسیله برنامه‎سازان به کار گرفته مى‎شود در واقع بیانگر مجموعه‎اى از اصول و گرایش‎هاى ایدئولوژیک حاکم بر تلویزیون و مبین آن وظایف اصلى است که در زمینه ایدئولوژى از سوى طبقه حاکم بر تلویزیون تعیین مى‎شود.
وی افزود: این ایدئولوژى منعکس کننده وضع ملى، فرهنگى و سیاسى خاص هر کشور است، به عنوان مثال، ایدئولوژى حاکم بر تلویزیون‎هاى غرب، سرمایه‌دارى است که به آن به عنوان یک نظام و روش زندگى ارزش داده می‎شود و تمام فعالیت‎ها، نه تنها تلویزیون، بلکه تمام رسانه‎ها را ملزم به پیروی از آن می‎دانند
این پژوهشگر عرصه سینما با بیان اینکه در تاریخ آمریکا، بارها مشاهده شده افرادی که حتى کوچک‎ترین بى‎توجهى به این ایدئولوژى حاکم داشته‌اند دچار ورشکستگى شده‌اند و این مسئله یک قانون کلى است، تصریح کرد: در کشور ما نیز ایدئولوژى حاکم بر تلویزیون و رسانه‌های تصویری و همچنین فیلم‌های مرتبط با کودکان و نوجوانان باید از نظام حاکم یعنى نظام جمهورى اسلامى گرفته شده باشد و جهت‎گیرى آن در راستاى تقویت دین باشد، به همین دلیل متولیان رسانه‎ها، به ویژه تلویزیون، و فیلم‌سازان این عرصه باید تخصص، تعهد و تدین داشته باشند.
وی ادامه داد: در نظام جمهورى اسلامى، به دلیل حاکم بودن احکام الهى بر این نظام، نباید تلویزیون و ساخت فیلم تنها به عنوان یک منبع درآمدزا محسوب شود و اگر چنین تفکرى حاکم شود، اثر منفى می‌گذارد.
اصلان‎بیگی یکى از آفت‎هاى مهم رسانه‎ها را به وجود آمدن تلویزیون‎هاى خصوصى دانست و در ادامه به فارس گفت: قدرت طلبى و سرمایه‌دارى دو زنجیر بزرگى هستند که بسیارى از انسان‎هاى بزرگ و کوچک را به اسارت کشیده‎اند و در گوشه و کنار افرادى وجود دارند که جهت و سوى این رسانه قدرتمند را به مسیرهاى مطلوب خود معطوف می‎کنند.
وی در پایان اذعان داشت: گاهی برخی از  متولیان رسانه‎ها،  آگاهانه یا ناآگاهانه اسیر این زنجیرها مى‎شوند، به همین دلیل این تفکر خطر بزرگى را به دنبال دارد که نباید از آن غافل ماند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول