اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم خواستار شد:

جذب سرمایه‌های خارجی در شهرک چاپ و نشر قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: برای ایجاد جو رقابت میان چاپخانه‌های قم با سایر برندهای معتبر باید زمینه جذب سرمایه‌های خارج استان و حتی بین‌المللی به این شهرک فراهم شود.

جذب سرمایه‌های خارجی در شهرک چاپ و نشر قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مجید آوری‌فرد در جشنواره صنعت چاپ استان قم که ظهر امروز در سالن شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: در بحث سرمایه‌گذاری استان قم دو اولویت مشخص شده‌ است.
وی با بیان اینکه گردشگری مذهبی و بخش صنعت از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در قم هستند افزود: با توجه به اهمیت قم در کشور و نقش این شهر در جهان صنایع فرهنگی اولویت نخست را در بحث سرمایه‌گذاری دارا هستند که صنعت چاپ یکی از آنهاست.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به اینکه قم مرکز نشر علوم اسلامی در جهان است تصریح کرد: چاپ و نشر قم‌ می‌تواند رتبه نخست کشوری را کسب کند و برای اینکه بتواند در دنیا تاثیرگذار باشد باید نگاه بین‌المللی به صنعت چاپ قم صورت گیرد.
وی گفت: برای این منظور باید ماشین‌آلات جدید و پیشرفته وارد استان شود ضمن اینکه استفاده از فناوری IT در این راستا تاثیر بسزایی دارد تا بتوانیم کالایی جهان‌پسند و با بسته‌بندی مطلوب عرضه کنیم زیرا مطالب موجود در قم بسیار ارزشمند هستند.
آوری‌فرد خواستار بررسی نیاز و توان داخلی در صنعت چاپ شد و تاکید کرد: در این زمینه باید با حداکثر ظرفیت مشغول به کار شد زیرا استفاده نکردن از ظرفیت موجود سبب بالارفتن هزینه تمام شده می‌شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم اولویت حمایتی را ویژه صنعت‌گران موجود دانست و ابراز کرد: باید برای ارتقا سیستم فنی چاپخانه‌های فعلی تلاش کنیم.
وی از هماهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل ارشاد قم برای بررسی مشکلات موجود در صنعت چاپ قم خبر داد و افزود: استان قم باید همان‌طور که در زمینه نشر دارای رتبه خوبی در سطح کشور است در زمینه صادرات کتاب نیز به جایگاه واقعی خود برسد.
آوری‌فرد به ضرورت محدود نکردن سرمایه‌گذاری در شهرک چاپ و نشر قم اشاره کرد و گفت: استفاده از برندهای معتبر ملی و بین‌المللی برای بین‌المللی شدن این شهرک لازم است ضمن اینکه این کار موجب ایجاد رقابت سالم و خوبی میان فعالان صنعت چاپ در قم و سایر مناطق کشور و حتی جهان خواهد شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول