اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره فیلم کودک و نوجوان حقوق کودکان را در نظر بگیریم

خبرگزاری فارس: کارگردان و نویسنده گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان امتیاز بارزی برای اصفهانی‌ها است، و باید در این جشنواره حقوق کودکان را در نظر بگیریم.

در جشنواره فیلم کودک و نوجوان حقوق کودکان را در نظر بگیریم
مهرداد شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد اهمیت جشنواره فیلم کودک و نوجوان اظهار داشت: برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان امتیاز بارزی برای اصفهانی‌ها محسوب می‌شود که باید برای هرچه بهتر برگزار شدن آن بکوشند.
وی همچنین ساخت فیلم با کیفیت برای قشر کودک و نوجوان را حیاتی عنوان کرد و افزود: کودکان مانند بزرگان علاقه به مطالعه، دیدن و شنیدن دارند، ساخت برنامه‌های جالب و مطابق با استعداد کودکان زمینه‌ساز توسعه، به وسیله رسانه‌های مربوط به کودکان است، و می‎تواند آنها را به فهمیدن اتفاقات پیرامون خود علاقه‌مند کند.
این نویسنده و کارگردان در ادامه به علاقه‌مندی کودکان و نوجوانان به مشاهده فیلم اشاره کرد و گفت: کودکان به مشاهده تلویزیون علاقه زیاد داشته و وقت زیادی را صرف برنامه‌های تلویزیون می‌کنند، پس پخش برنامه‌های آموزشی زمینه‌ساز رشد، آموزش و پرورش کودکان می‌شود.
وی فیلم مناسب برای کودکان را از حقوق آنها عنوان کرد ادامه داد: دسترسی کودکان به رسانه‌ها جزو حقوق‌ آنها است که دولت و برنامه‎سازان و اصحاب رسانه باید به آن توجه کنند و زمینه‌های لازم را مساعد کنند.
شکیبا همچنین از ماده 17 پیمان ملل‌ متحد یاد کرد و ادامه داد: کشورهای عضو به کارکرد ارزشمند رسانه‌های جمعی واقف هستند و تعهد می‌‌کنند که کودک به اطلاعات و مطالب منابع مختلف ملی و بین‌المللی دسترسی داشته باشند، به ویژه آن دسته از منابع که هدف‌شان ارتقای سلامت اجتماعی، معنوی و اخلاقی کودک و صحت جسمی و روانی کودک باشد.
وی افزود: برنامه‎سازان کودک و نوجوان و همچنین دولت وظیفه دارند، دسترسی کودکان به اطلاعات مفید را فراهم کنند و فیلمسازان نیز ارتقای درک و شناخت کودکان و نوجوان را از طریق برنامه‎های مناسب را به همراه آورند، پس باید جشنواره فیلم کودک و نوجوان را مغتنم شمارند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول