اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

سرانه مدارس شبانه‌روزی افزایش یابد

خبرگزاری فارس: فرماندار خلخال گفت: سرانه دانش‌آموزی در مدارس شبانه‌روزی کفاف امورات مدارس را نمی‌کند و باید این سرانه افزایش یابد.

سرانه مدارس شبانه‌روزی افزایش یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال اظهار داشت: ما خواستار توجه بیشتر مسئولان کشوری در امر تصمیم‌گیری در مورد حل این معضل و مشکل در مدارس شبانه‌روزی هستیم.
وی با انتقاد از مغایرت بخشنامه‌های وزارتی آموزش و پرورش با شورای آموزش و پرورش مناطق و نواحی، ابراز داشت: با وجود تاکید بخشنامه‌های وزارتی در افزایش سرانه مدارس اما توزیع ناچیزی را در این بخش شاهد هستیم که باید به سرعت ترمیم شود.
این مسئول ادامه داد: سرانه فعلی مدارس جوابگوی نیاز فضاهای آموزشی و پرورشی نیست و همچنان در برخی از مدارس با مشکل نرم‌افزاری و گاه نیازهای اساسی همچون آب، گاز و وسایل گرمایشی مواجه هستیم.
عبداللهی در ادامه سخنان خود به سرد شدن هوا و ضرورت استفاده از بخاری‌های استاندارد در مدارس اشاره کرد و افزود: هیچ یک از مدیران مدارس حق استفاده از بخاری‌های غیر‌استاندارد و فرسوده را ندارند و باید نسبت به امنیت فضاهای آموزشی و ایمن‌سازی وسایل گرمایشی دقت کنند.
این مسئول همچنین از کمبود نیروهای خدماتی مدارس گلایه کرد و اظهار داشت: این کار مشکلاتی  را برای واحدهای آموزشی به وجود آورده که انتظار داریم با تدبیری مناسب این مشکل برطرف شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه رئیس آموزش و پرورش خلخال نیز  ابراز داشت: در سال تحصیلی جاری 90 درصد مدارس خلخال به صورت تک شیفته اداره می‌شوند.
محمد سعید شهابی از راه‌اندازی 11 مدرسه هوشمند در این منطقه خبر داد و گفت: در این مدارس تمام یادگیری‌ها به صورت فناوری، اطلاعات جدید و مدرن بوده و به تدریج بر توسعه کیفی آن افزوده می‌شود.
وی تصریح کرد: حدود 100 نفر از کارکنان آموزش و پرورش در زمینه مدارس هوشمند به صورت کامل آموزش دیده‌ و آماده حضور در مدارس هستند.
شهابی در بخش دیگری از سخنان خود به تعامل اولیا و مربیان اشاره کرد و اظهار داشت: امسال 600 نفر در شهرستان خلخال به عنوان انجمن اولیا و مربیان مدارس انتخاب شدند که کیفی بودن انتخابات انجمن اولیا جزو افتخارات و برجستگی‌های این منطقه است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول