اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله معلمی در گفت‌وگو با فارس:

کمیته‌‌های اصولگرایی به شرط تمکین از ولایت مقبول است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری درباره تشکیل کمیته دو نفره از سوی رئیس جمهور که آیا می‌تواند محور حرکت‌های اصولگرایانه در آینده باشد، تاکید کرد: هر کمیته‌ای می‌تواند به شرط تمکین خالصانه از ولایت مقبول باشد.

کمیته‌‌های اصولگرایی به شرط تمکین از ولایت مقبول است
آیت‌االله علی معلمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از قائمشهر در تشریح وحدت اصولگرایان اظهار داشت: وحدت اصولگرایان و وحدت همه اهل ایمان و ملت بزرگ ایران در سایه ایمان به خدا، تمسک به حبل الله و امامت و ولایت که در عصر غیبت ولی عصر(ع)، امر امامت و ولایت با نظر حداقل 80 فقیه متدین برعهده فقیه عادل نهاده شده است، محقق می‌شود.
وی خاطرنشان کرد بر همه مردم حجت الهی است که در راستای رهنمودهای ولی امر مسلمین حرکت کنند، بنابراین معیارهایی که برای گزینش افراد در انتخابات از سوی رهبری تعیین می‌شود به عنوان یک قالب دینی و یک ارزش پذیرفته اجتماعی است.
این عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مومنان با تشخیص خودشان  برای تطبیق افراد به آن قالب و مصادیق ذکر شده مخیر و آزادند و با توجه به همه شرایط و خصوصیاتی که باید یک فرد منتخب برای احراز جایگاه نمایندگی داشته باشد فرد خدمتگزار را انتخاب می‌کنند.
آیت الله معلمی در مورد جبهه پایداری و الحاق به وحدت اصولگرایان تاکید کرد: هر جبهه و عنوانی  اگر بخواهد با اصولگرایان که خود آنان نیز باید آشنا و ملتزم به اصول و مبانی اصولگرایی باشند به اجماع و وحدت برسد، نباید تنها عنوانی فریبنده داشته باشد بلکه باید محتوا، جهت‌گیری و ماهیت ذاتی افراد مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: اگر ماهیت ذاتی جریان‌ها، سالم و در بستر دیانت رشد کرده باشد و با التزام به امامت و ولایت پدید آمده باشد سزاوار استقبال است ولی اگر عنوان زیبا و فریبنده باشد، تعبیر اصولگرایی نمی‌تواند موضوعیت پیدا کند.
عضو خبرگان رهبری درباره تشکیل کمیته دونفره از سوی رئیس جمهور که آیا می‌تواند محور حرکت‌های اصولگرایانه در آینده باشد، اذعان داشت: محور حرکت باید ماهیت ذاتی افراد یعنی ایمان و اخلاص و التزام عملی به امامت، ولایت و حرکت در راستای مبانی شهدا باشد نه فرد و کمیته خاص، هر کمیته‌ای می‌تواند به شرط تمکین خالصانه از ولایت مقبول باشد.
آیت الله معلمی در پاسخ به اینکه آیا تشکیل وحدت اصولگرایان نوعی جلوگیری از حضور بقیه گروه‌های سیاسی در انتخابات نیست، اظهار داشت: بخشی از اصلا‌ طلبان انسان‌های وارسته و مومنی هستند، این طور نیست که کل طیف اصلاح طلب، انسان‌های مخرب و نامقبولی باشند کما اینکه همه اصولگرایان نیز مقبول نیستند و در برخی جریان‌ها امتحان خوبی پس ندادند.
وی تاکید کرد: هرگاه اهل معیار شدیم در جمع اصلاح‌طلبان نیز افرادی که مورد اعتماد باشند و دیانت و ولایت‌پذیری آنها تایید شد، مقبول خواهند شد وگرنه هیچ یک از عنوان‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا به تنهایی کافی نیست.
نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری در ارزیابی آینده وحدت اصولگرایان تصریح کرد: بار دیگر مردم رشید و متدین ایران زیر پرچم ولایت، اجتماع خوبی را ولو از پیش اعلام نشده باشد در عمل و اظهار نظر و رای در قالب تشکل ولایت‌پذیری به نمایش خواهند گذاشت.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول