اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی استان قزوین:

دستگاه‌ها بدون مشارکت مردم قادر به انجام وظایف نیستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی استان قزوین گفت: بدون مشارکت و همکاری مردم هیچ ارگان و دستگاهی نمی‌تواند وظایفش را به نحو احسن به انجام برساند.

دستگاه‌ها بدون مشارکت مردم قادر به انجام وظایف نیستند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بازرسی استان قزوین، محمدحسین یزدان‌پناه در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین بیان کرد: نیروی انتظامی در طول انقلاب خدمات ارزنده‌ای داشته و نقش تعیین کننده‌ای در تأمین امنیت، نظم، آرامش و حل مشکلات عمومی مردم و جامعه ایفا کرده است.
وی ادامه داد: هرچند دستگاه‌های بسیاری در تأمین امنیت کشور دخیل هستند ولی باید توجه داشت که بدون تقویت بُعد فرهنگی و اجتماعی، نظم پذیری و قانون‌گرایی موفقیت چندانی در این زمینه حاصل نخواهد شد.
مدیرکل بازرسی استان قزوین اضافه کرد: مقوله امنیت موضوع حائز اهمیت و ویژه‌ای است زیرا اعتلا، رشد، توسعه و بالندگی کشور در گرو تأمین و برقراری امنیت است.
وی با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی نیروهای انتظامی در برقراری نظم و انتظام بخشیدن به امور به ویژه در سطح استان افزود: رویکرد و اقدامات نیروی انتظامی باید به گونه‌ای باشد که مردم با تمام وجود شاهد تحولات و خدمات انجام شده باشند و آنها را احساس کنند.
یزدان‌پناه تصریح کرد: در نظام اسلامی چیزی بر آحاد جامعه پوشیده نیست و هر چه‌قدر شفاف‌سازی فعالیت‌ها و حضور در بین مردم و اجتماعات مردمی بیشتر باشد، میزان رضایت‌مندی و اعتماد عمومی افزایش و کارآمدی دستگاه‌های مختلف کشور بیشتر به اثبات می‌رسد.
وی عنوان کرد: فراهم کردن بسترهای لازم برای مشارکت و استفاده از ظرفیت و نیروهای مردمی توسط نیروی انتظامی امری ضروری است و بدیهی است که بدون مشارکت و همکاری مردم هیچ ارگان و دستگاهی نمی‌تواند وظایفش را به نحو احسن به انجام برساند و به تعبیر دیگر بدون پشتیبانی و حضور مردم در صحنه‌های مختلف نمی‌توان قدم از قدم برداشت.
مدیرکل بازرسی استان قزوین توضیح داد: مقام معظم رهبری فرمودند « نیروی انتظامی باید پناه دل خائف و ترسان و جان‌هایی که احساس می‌کنند از سوی یک انسان و یا مجموعه‌ای تهدید می‌شوند، باشد»؛ نیروهای انتظامی باید با تلاش‌های مضاعف و جهادی زمینه تحقق منویات رهبری را فراهم و حفظ امنیت را به عنوان لازمه زیرساخت توسعه در کشور، همیشه در دستور کار داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در کنار نقاط قوت باید به نقاط ضعف و کاستی‌ها هم توجه شود زیرا شأن و جایگاه نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی به عنوان یک ملجأ امن برای مردم به گونه‌ای است که اقتضای حداقل خطا و تخلف را هم ندارد و البته انتظار مردم هم از آمر به معروف و مجری نظم و امنیت این است که در وهله اول خود مطیع و تابع قانون باشد.
یزدان‌پناه تأکید کرد: هدف دستگاه نظارتی تحقق امر به معروف و نهی از منکر در کشور است و در همین راستا و به دلیل هدایت آحاد جامعه به سمت نظارت همگانی و نهادینه شدن فرهنگ خود کنترلی، پشتیبان و در خدمت دستگاه‌های اجرایی به ویژه نیروی انتظامی است.
وی با تقدیر از زحمات فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: سردار جعفری‌نسب یک چهره مردمی و باسابقه بسیجی است که از زمان حضورش در استان اقدامات قابل ملاحظه و محسوسی در راستای ایجاد امنیت و اعتماد عمومی صورت گرفته است.
در ادامه فرمانده انتظامی استان قزوین افزود: در سال 1389 نیروی انتظامی قزوین به عنوان نمونه کشوری معرفی شد که این مسئله بیانگر تحولات وسیعی است که در چند سال گذشته در استان صورت گرفته است.
مسعود جعفری‌نسب اضافه کرد: طی 10 سال اخیر اقدامات خوبی در راستای تأمین نیازهای مادی، معیشتی و رفاهی و نیز امکانات اولیه پرسنل نیروی انتظامی در سطح کشور انجام شده و آسیب‌ها بسیار کاهش پیدا کرده است.
وی امنیت را از ارکان اساسی جامعه عنوان کرد و افزود: ایجاد زیرساخت‌های مناسب ضریب امنیت اجتماعی را افزایش و وقوع جرائم مختلف را کاهش می‌دهد.
فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: مدیران و مسئولان متدین و دلسوز استان همکاری صمیمانه ای با نیروی انتظامی دارند که در این میان هماهنگی و پشتیبانی دستگاه‌های قضایی و نظارتی از اقدامات ناجا بسیار برجسته است.
فرمانده انتظامی استان قزوین یادآور شد: پلیس جامعه اسلامی اشتها به فساد ندارد زیرا پلیس، برخاسته از مردم، اجتماع و همراه با آنان است و افزایش تعامل و همفکری نیروی انتظامی با دستگاه نظارتی موجب اقتدار، امنیت و محبوبیت هرچه بیشتر پلیس ناجا خواهد بود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول