اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت سوارکاری کردستان:

بحث مالی مشکل هیئت سوارکاری کردستان است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت سوارکاری کردستان گفت: نبود پیست مناسب برای برگزاری مسابقات کورس، نبود اسپانسر و کمبود بودجه از عمده‌ترین مشکلات این هیئت ورزشی به شمار می‌آید.

بحث مالی مشکل هیئت سوارکاری کردستان است
عبدالمومن مردوخ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به مشکلات این هیئت اشاره کرد و اظهار داشت: نبود پیست مناسب برای برگزاری مسابقات کورس، نبود اسپانسر و کمبود بودجه از عمده‌ترین مشکلات این هیئت ورزشی به شمار می‌آید که با کم‌ توجهی مسئولان ادارات و ارگان‌های دولتی استان قرار گرفته شده است.
به گفته مردوخ با توجه به اینکه پیامبر اسلام (ص) توصیه زیادی به رشته ورزش سوارکاری داشته اما امروزه با به دلیل نبود امکانات از جمله اسب، محل نگهداری و مشکلات مالی هیئت سوارکاری کرستان در توسعه این رشته ورزش با مشکل روبه‌رو است.
وی در ادامه به استقبال خاص مردم استان از رشته سوارکاری اشاره کرد و گفت: مردم استان کردستان علاقه و انگیزه خاصی به سوارکاری دارند و در برگزاری مسابقات حضور پرشوری داشته‌اند اما ما تا کنون نتوانسته‌ایم خدمات خاص در امر سوارکاری به آنها ارائه دهیم.
رئیس هیئت سوارکاری کردستان یادآورشد: در حال حاضر مردم استان برای آموزش سوارکاری به باشگاه‌ها مراجعه می‌کنند که در این رابطه با مشکلاتی روبه‌رو هستند.
به گفته مردوخ، در حال حاضر پنج باشگاه فعال وجود دارد که در بین این باشگاه‌ها شش نفر به عنوان تیم یا سوارکاران حرفه‌ای استان فعالیت دارند.
مردخ در ادامه گفت‌وگو با فارس به همکاری اداره ورزش و جوانان استان با این هیئت اشاره و تصریح کرد: در یک ماه گذشته در جلسه مدیران استان با حضور معاون استاندار، دفتر و زمینی توسط مدیرکل ورزش و جوانان در مجموعه ورزشی 22 گولان سنندج به هیئت سوارکاری استان اختصاص یافت.
وی یادآورشد: در حال حاضر از این مکان برای تمرینات و مسابقات زیبایی، پرچم برداری و مارپیچ استفاده می‌شود.
رئیس هیئت سوارکاری کردستان از برگزاری کلاس‌های آموزش مربیگری و داوری در کردستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در سطح استان از چهار مربی و شش داور با مدرک کشوری برخوردار هستیم.
به گفته مردوخ، در حال حاضر هیئت سوارکاری هیچ یک از شهرستان‌های سطح استان به دلیل مشکلات مالی فعال نیست.
مردوخ خواستار توجه بیشتر فدراسیون سوارکاری به هیئت استان کردستان شد و افزود: متاسفانه هئیت سوارکاری کردستان مورد بی‌مهری فدراسیون قرار گرفته است.
وی در ادامه به برگزاری مسابقات سوار‌کاری رشته 120 کیلومتر استقامت کشوری در سنندج خبر داد و گفت: در سال جاری هیئت سوارکاری کرستان موفق شد برای دومین سال پیاپی مسابقه کشوری استقامت در رشته‌های 60 و 80 را برگزار کند، که در رشته 80 کیلومتر تیم استان به مقام دوم و در 60 کیلومتر مقام سوم را کسب کردند.
مردوخ در ادامه به برگزاری مسابقه کشوری استقامت 120 کیلومتر اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این رقابت برای نخستین بار در کشور برگزار شد که تیم کردستان موفق به کسب مقام دوم این دوره از رقابت‌ها شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول