اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تربیت‌بدنی آق‎قلا خبر داد:

نیاز 20 میلیارد ریالی مجموعه سوارکاری آق‎قلا برای تجهیز

خبرگزاری فارس: رئیس تربیت‌بدنی آق‎قلا گفت: در صورت اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار مجموعه سوارکاری شهرستان آق‎قلا تجهیز خواهد شد.

نیاز 20 میلیارد ریالی مجموعه سوارکاری آق‎قلا برای تجهیز
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عطاجان کاملی ظهر امروز در جمع مدیران مجموعه سوارکاری شهرستان آق‎قلا اظهار داشت: در سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان برای تکمیل مجموعه سوارکاری استان اعتبار مصوب شده است اما تاکنون برای تکمیل مجموعه سوارکاری شهرستان آق‎قلا اعتبار اختصاص داده نشده است.
وی تصریح کرد: در صورت اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار مجموعه سوارکاری شهرستان آق‎قلا از امکانات مناسب برخوردار خواهد شد.
رئیس تربیت‌بدنی شهرستان آق‎قلا امکانات موجود در مجموعه سوارکاری شهرستان آق‎قلا را شامل ساختمان اداری و جایگاه تماشاگران تا سقف 300 نفر گنجایش و مرکز نگهداری قدیمی اسب است که از حداقل امکانات حتی نبود سرویس بهداشتی مناسب و نمازخانه در این مجموعه رنج می‎برد.
رئیس تربیت‌بدنی شهرستان آق‎قلا گفت: با توجه به نزدیکی شهرستان آق‎قلا به مرکز استان و وجود سوارکاران و مربیان با تجربه در رشته سوارکاری برگزاری مسابقات اسب‎دوانی علاقمندان زیادی را برای تماشای این مسابقه به شهرستان آق‎قلا مراجعه کنند.
کاملی گفت: مرکز پرورش اسب در منطقه بسیار است و با پرورش و کشش اسب‎های مسابقه‎ای و پرورش دادن اسب‎ها باعث جذب درآمد بسیار خوب برای علاقمندان به پرورش اسب در منطقه و شهرستان خواهد شد که این امر باعث توسعه اقتصادی و اشتغالزای برای شهرستان و منطقه خواهد شد.
لازم به ذکر است ورزش سوارکاری از جمله ورزش‎های اصیل در منطقه است و اسب همواره با زندگی مردم منطقه ترکمن‎نشین عجین بوده و ترکمن‎ها را در جهان با اسب می‎شناسند.
در حال حاضر مجموعه سوارکاری شهرستان آق‎قلا در زمینی به مساحت 60 هکتار در شمال این شهرستان قرار دارد.
انتهای پیام،/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول