اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

مشکلات ازدواج فساد در جامعه را تشدید می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه باشت با اشاره به لزوم تسهیل در امر ازدواج جوانان گفت: مشکلات ازدواج فساد در جامعه را تشدید می‌کند.

مشکلات ازدواج فساد در جامعه را تشدید می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با بیان اینکه باید قدر نعمت‌های خدادادی را بدانیم، اظهار داشت: تا زمانی که مردم قدردان نعمت باشند خدا نیز نعمت‌های بیشتری به آن‌ها عطا می‌کند ولی وقتی که مردم ناسپاس باشند خداوند نیز نعمت را از آنان می‌گیرد.
خطیب جمعه باشت ابراز داشت: دادن خمس و زکات درآمد و تولید در واقع شکر و سپاس و قدردانی از خداوند است.
وی بر توجه و گرامیداشت ایام و مناسبت‌های مذهبی تاکید کرد و گفت: باید با نصب پوستر و دست نوشته و کارهای فرهنگی ارادت خود را به ائمه نشان دهیم.
عبودی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) گفت: جوانان باید در امر ازدواج و هزینه‌های آن این دو بزرگوار را الگوی خود قرار دهند.
امام جمعه باشت با بیان اینکه امروزه یکه از مشکلات جامعه ازدواج جوانان است، ابراز داشت: بیکاری و هزینه‌های بالای ازدواج مهمترین موانع ازدواج جوانان است.
وی با انتقاد از رواج برخی سنت‌ها و روش‌های غلط در امر ازدواج از جمله مهریه‌های آن‌چنانی و هزینه‌های بالای برگزاری جشن‌های عروسی بیان کرد: وجود این چنین مسائلی باعث شده که جوانان تمایلی به ازدواج کردن پیدا نکنند.
عبودی با بیان اینکه عدم ازدواج جوانان مشکلات متعددی را به دنبال دارد، ایجاد فساد و بی بند و باری جوانان را از مهمترین این مشکلات برشمرد.
خطیب جمعه باشت با اشاره به سالروز شهادت نوجوان 13 ساله حسین فهمیده گفت: شهادت و اقدام این نوجوان برگ افتخار دیگری برای ملت ایران بود.
وی با بیان اینکه ملت ایران امثال حسین فهمیده‌ها زیاد داشته و دارد ابراز داشت: منفجر کردن تانک توسط این نوجوان 13 ساله نشان از بصیرت وی بود.
امام جمعه باشت با اشاره به شهادت زائران خانه خدا در سال 66 توسط  آل‌سعود عنوان کرد: امروز کسانی در عربستان حاکم بوده که دست نشانده وهابیت هستند.
عبودی به اختلاف بین شاهزادگان عربستان اشاره کرد و افزود: سرنوشت حکام عربستان مانند سایر حکام  و دیکتاتور های منطقه خواهد شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول