اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از فرودگاه سردار جنگل رشت؛

نخستین زائران گیلانی عازم حج تمتع شدند

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت گفت: نخستین زائران گیلانی حج تمتع سال 90 که تعداد آنها 231 نفر بود عازم سرزمین‌ وحی شدند.

نخستین زائران گیلانی عازم حج تمتع شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مدیر کل فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت ظهر امروز در مراسم بدرقه نخستین گروه از زائران گیلانی حج تمتع در فرودگاه این شهر، اظهار داشت: امسال در مجموع یک‌هزار و 44 نفر از گیلان زائر خانه خدا هستند که در نخستین پرواز 231 نفر اعزام شدند.
فتاح رضوانی با اشاره به اینکه 459 نفر از زائران را مرد و 585 نفر را زن تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: 44 درصد زائران را مرد و 56 درصد این افراد زن هستند.
وی با بیان اینکه یک‌هزار و یک نفر از حجاج شیعه و 36 نفر اهل سنت هستند، افزود: 24 درصد مشرف شوندگان دارای مدرک دیپلم و 76 درصد فوق دیپلم هستند.
مدیر کل فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت، میانگین سن مشرف شدگان به حج تمتع در سال جاری را 57 سال عنوان کرد و اذعان داشت: کم سن‌ترین فرد اعزام شونده با 28 سال سن و مسن‌ترین فرد 88 سال سن دارند.
وی با تاکید بر اینکه در مراسم حج تمتع امسال لازم است تا تمام ارگان‌ها همکاری داشته باشند، خاطرنشان کرد: با همکاری بیشتر می‌توان از به وجود آمدن مشکلات خاص برای برگشت زائران جلوگیری کرد.
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تکلیف حج توفیق و دعوتی است که از طرف خداوند به بندگان صورت گرفته است، ابراز داشت: باید از این توفیقی که خداوند از بین 2 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت گیلان، به زائران دعوت شده داده است نهایت استفاده را ببرند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا شفیعی با اشاره به اینکه خداوند سه حاجت کسی که برای نخستین بار به خانه خدا مشرف می‌شند را بر آورده می‌کند، تصریح کرد: حج دعوتی از سوی خداوند است که بندگان را مورد لطف خود قرار می‌دهد.
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان با تاکید بر اینکه زائران، روحانیون و مدیرانی که در این سفر حضور دارند، باید مراقب رفتار و کردار خود باشند، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید به کمال واقعی برسید، باید با صبر کردن در برابر مشکلات ایستادگی کنند.
وی با اشاره به اینکه زائران وقت خود را بیهوده صرف خرید در بازار نکنند، خاطرنشان کرد: با انجام تکالیف سفارش شده در حج تمتع، ارتباط خود را با خدا حفظ کنید و از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را ببرید.
نخستین گروه زائران حج تمتع استان گیلان در سال 1390 امروز به سرزمین وحی اعزام شدند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول