اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نظام صنفی کشاورزی خوزستان:

افزایش هزینه‌های تولید مهم‌ترین مشکل کشاورزی خوزستان است

خبرگزاری فارس: دبیر نظام صنفی کشاورزی خوزستان اصلی‌ترین مشکل پیش روی کشاورزان استان را بالارفتن هزینه‌های تولید اعلام کرد و خواستار چاره‌اندیشی و تدبیر از سوی مسئولان برای این موضوع شد.

افزایش هزینه‌های تولید مهم‌ترین مشکل کشاورزی خوزستان است
سهراب چنداز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز افزایش تعرفه سوخت که منجر به ایجاد مشکلات زیادی برای کشاورزان شده را به عنوان یک نمونه عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از هزینه‌ها را می‌توان با حرکت در مسیر مکانیزه شدن کاهش داد.
وی با بیان اینکه کشاورزی در خوزستان سنتی است و در طول سال‌های گذشته هم با ماشین آلات فرسوده و منسوخ مدیریت شده است، ادامه داد: متاسفانه بسیاری از کشاورزان برای تهیه زمین خود همچنان از گاوآهن برگرداندار استفاده می‌کنند که منسوخ و هزینه بر است. این درحالی است که کشاورز باید از ماشین آلات جدید کشت مستقیم استفاده کند تا هزینه‌های کاشت خود را پایین آورد.
دبیر نظام صنفی کشاورزی خوزستان تاکید کرد: کشاورزی در خوزستان تنها با استفاده از ماشین آلات مکانیزه و روش‌های نوین کشاورزی رونق می‌گیرد. این امر زمانی تحقق می‌یابد که مسئولان تسهیلات لازم را در اختیار بهره برداران قرار دهند تا سطح علمی کشاورز بالا نرود نباید انتظار بهبود وضعیت کشاورزی استان را داشت.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت قانون نظام صنفی گفت: نظام صنفی بزرگ‌ترین خدمت دولت به کشاورزان است. سهراب چنداز افزود: نظام صنفی کشاورزی آرزوی دیرینه کشاورزان بود که به برکت دولت خدمتگزار به تحقق پیوست.
چنداز با اشاره به جایگاه قانونمند نظام صنفی ابراز امیدواری کرد: به همت متولیان نظام صنفی در سراسر کشور شاهد برنامه ریزی‌های گسترده در بخش‌های مختلف کشاورزی باشیم.
دبیر نظام صنفی کشاورزی خوزستان با اشاره به خلاء نظام صنفی در ادوار گذشته گفت: در گذشته تنها متولی بخش کشاورزی جهاد کشاورزی بود که در راستای سیاست‌های دولت حرکت می‌کرد اما امروز به برکت نظام صنفی، سیاست‌ها و مشکلات بخش کشاورزی در قالب نظام صنفی در حال تدوین و به شکل ویژه‌ای در حال پیگیری است. بخش کشاورزی با نداشتن نظام صنفی در سال‌های گذشته متحمل خسارات فراوانی شد.
چنداز مهم‌ترین مشکلات بخش کشاورزی خوزستان را کمبود تسهیلات بانکی و همچنین سختگیری در وثایق بانکی، نبود الگوی کشت، عدم خرید تضمینی برخی محصولات، افزایش تعرفه برق، کمبود سوخت و نهاده‌ها، واردات بی‌رویه، عدم ثبات قیمت محصولات کشاورزی و کمبود ماشین‌آلات مکانیزه برشمرد.
وی مهم‌ترین برنامه نظام صنفی کشاورزی خوزستان را اولویت‌بندی کردن مشکلات بخش کشاورزی با بهره‌گیری از توان کار‌شناسان، اساتید برجسته دانشگاهی و تولیدکنندگان با تجربه دانست و گفت: نظام صنفی کشاورزی استان برای حل مشکلات بخش کشاورزی به زودی در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت برنامه‌ریزی خواهد کرد.
وی آموزش بهره‌برداران را از رویکردهای مهم نظام صنفی کشاورزی استان برشمرد و گفت: کشاورزان خوزستانی در شرایط کنونی بیش از هر چیز نیازمند آموزش و افزایش سطح علمی هستند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول