اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک جراح قلب یزدی:

فرهنگ اهدای عضو در یزد ترویج شود

خبرگزاری فارس: یک جراح قلب یزدی گفت: ترویج فرهنگ اهدای عضو در استان یزد نیازمند همکاری و تعامل ارگان‌های مختلف و فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

فرهنگ اهدای عضو در یزد ترویج شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، دکتر سیدخلیل فروزان‌نیا جراح قلب یزدی ظهر امروز در نشستی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در مرکز افشار یزد، حضور آیت‌الله ناصری در این مرکز را انگیزه، دلگرمی و پشتوانه‌ای برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر عنوان کرد و خواستار حمایت و توجه بیشتر امام جمعه یزد در این زمینه شد.
وی با بیان اینکه انجام عمل پیوند قلب در استان یزد اعتبارات بزرگی برای استان است، افزود: مشابه این عمل هم‌اکنون نیز در کشورهای اروپایی و آمریکا در حال انجام است.
وی همچنین از انجام پیشرفته‌ترین اعمال جراحی همزمان با دنیا در این استان خبر داد.
فروزان‌نیا در ادامه عمل پیوند قلب را بهترین روش درمانی در نارسایی‌های قلبی عروقی عنوان کرد و گفت: فرهنگ اهدای عضو در استان یزد وجود ندارد چرا که اگر فرهنگ اهدای عضو در خانواده‌هایی که بیمار مرگ مغزی دارند رواج یابد، بیماران قلبی عروقی به راحتی درمان می‌شوند.
وی با بیان اینکه ترویج اهدای عضو در استان نیازمند همکاری و تعامل ارگان‌های مختلف است، خواستار کمک و همیاری نماینده ولی‌فقیه یزد در این زمینه شد.
این جراح قلب یزدی در ادامه تصریح کرد: به رغم اینکه مرگ مغزی در یزد از شیوع بالایی برخوردار است اما فرهنگ اهدای عضو در این استان به شدت ضعیف است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی در زمینه فرهنگ سازی اهدای عضو در استان در حال انجام است، گفت: در حال حاضر انجمن خیریه هدیه حیات یزد در این زمینه فعالیت‌هایی انجام داده است که هنوز باید کارهای بیشتر صورت گیرد و این مهم نیازمند حمایت مسئولان و سایر ارگان‌هاست.
فروزان‌نیا ادامه داد: با توجه به شیوع بالای بیماری قلب عروقی در یزد هم‌اکنون بیش از 40 نفر متقاضی در لیست انتظار عمل پیوند قلب هستند اما خانواده‌های بیماران مرگ مغزی رضایت به اهدای قلب بیماران خود ندارند.
وی همچنین با اشاره به آمار مرگ مغزی در یزد که هفته‌ای یک مورد صورت می‌گیرد، یادآور شد: در صورتی که خانواده بیمار مرگ مغزی تمایل به رضایت داشته باشند، هفته‌ای یک عمل پیوند قلب در یزد انجام می‌شود.
وی عدم تحرک و رژیم غذایی نامناسب را مهم‌ترین دلایل بروز و فاکتور خطر بیماری‌های قلب و عروقی در یزد برشمرد.
وی همچنین بروز بیماری دیابت، فشارخون بالا را نیز از دیگر دلایل شیوع بالای بیماری‌های قلب عروقی در یزد عنوان کرد.
این جراح قلب یزدی از فعالیت مرکز تحقیقات قلب و عروق یزد در زمینه پیشگیری و درمان بیماری‌های قلب و عروقی خبر داد و افزود: در حال حاضر این مرکز تحقیقات 40 درصد فعالیت‌های خود را به امور پیشگیری از بروز این بیماری اختصاص می‌دهد.
به گزارش فارس، امام جمعه یزد امروز از بیمار پیوند قلبی که 10 روز پیش عمل پیوند در بیمارستان افشار یزد با موفقیت بر روی وی انجام شده است، عیادت کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول