اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و تربیت سپاه صاحب‌‌الزمان (عج):

زیربنای فکری بسیجی از ولایت‌فقیه سرچشمه می‌گیرد

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و تربیت سپاه صاحب‌‌الزمان (عج) گفت: بسیجی امروزه باید همگام با انقلاب حرکت کند و زیربنای فکری و اندیشه‌های او از مبانی انقلاب و ولایت‌فقیه سرچشمه بگیرد.

زیربنای فکری بسیجی از ولایت‌فقیه سرچشمه می‌گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدعلی شکیب ‌در مراسم افتتاحیه طرح استانی آموزشی السابقون اظهار داشت: از لحاظ فلسفه اسلامی حد و حصری برای دنیا وجود ندارد اما جایگاه اصلی خدا در قلب کوچک مومن است.
وی افزود: وجود خدا در همه جای عالم محسوس و حیات بخش هر لحظه عالم است، به این معنا که جهان و موجودات آن از دیدگاه فلسفه اسلامی لحظه به لحظه آفریده می‌شوند.
معاون آموزش و تربیت سپاه صاحب‌‌الزمان (عج) با اشاره به تفاوت فلسفه غربی و اسلامی تصریح کرد: تمام تلاش فلسفه از زمان ارسطو تاکنون این بوده که برای عالم هستی فاعلی‌ محرک و لایتحرک کشف کنند که جهان را آفریده و سپس آن را رها کرده تا به حیات خود ادامه دهد، اما فلسفه اسلامی چیزی ورای آن را اثبات کرده است.
وی ادامه داد: بر اساس فلسفه اسلامی اصل هستی و وجود این عالم لایتناهی به طور کامل وابسته به خداست و حیات همواره از وجود هستی‌بخش خود نیرو گرفته و لحظه به لحظه آفریده می‌شود.
شکیب تاکید کرد: به عبارتی جهان و موجودات آن لحظه به لحظه آفریده می‌شوند و لحظه‌ای که اراده حق برداشته شود، دنیا در هم پیچیده می‌شود.
وی اضافه کرد: وقتی به درون قلب مومن بنگریم متوجه این حقیقت می‌شویم که در هر لحظه نیازمند وجود لایتناهی هستیم که اصل وجود را دم به دم به ما عطا کند.
معاون آموزش و تربیت سپاه صاحب‌‌الزمان (عج) تاکید کرد: اکنون پیام انقلاب اسلامی ما به لطف خدا صادر و محتوا و زیربنای فکری و اندیشه‌های آن منتشر شده و ما امیدواریم به کمک طرح آموزشی السابقون بسیجی هم‌تراز با انقلاب اسلامی که الگوی جهانیان قرار گیرد صادر کنیم.
به گزارش فارس آیین افتتاحیه طرح آموزشی السابقون‌ در تالار پیامبر اعظم دانشگاه اصفهان برگزار و پس از مراسم کلاس‌های این طرح که در دو دوره مستمر و فراگیر و در سه سطح برگزار می‌شود، به طور رسمی آغاز شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول