اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

عمل به تک‌تک جملات ولایت تکلیف شرعی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: عمل به تک‌تک جملات و فرامین ولی‌فقیه یک تکلیف شرعی است.

عمل به تک‌تک جملات ولایت تکلیف شرعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه در یزد اظهار داشت: در زمینه حوزه‌های عملیه کارهایی را آغاز کرده‌ایم که به زودی اثرات و تغییرات آن را مشاهده خواهید کرد.
وی تاکید کرد: توسعه مراکز علمی و توسعه مراکز حوزوی باید برابر باشد و عدالت در هر دو اعمال شود.
ناصری خاطرنشان کرد: ظرفیت طلبه‌ها به لحاظ خوابگاهی اکنون بین 300 تا 400 نفر است در حالی‌که ظرفیت خوابگاهی دانشجویان دانشگاه‌ها بین 70 تا 90 هزار نفر است.
وی یادآور شد: در حال حاضر در استان یزد چهار مرکز علمیه وجود دارد در حالی‌که در هر یک از شهرستان‌های استان چندین دانشگاه مشغول فعالیت هستند.
ناصری تاکید کرد: این فاصله باید کمتر شود و باید تلاش کنیم در کنار افزایش کمی، تعداد متخصصان در حوزه‌های مختلف علمی و دینی را افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه بحث تعلیم و تربیت در همه دوران‌های زندگی انسان مورد تاکید است، افزود: تربیت دینی و مسائل دینی باید از دوران مهدکودک به کودکان آموزش داده شود تا از لحاظ معنوی قوی باشند و آموزش و پرورش با آسودگی بیشتری بتواند به تعلیم آنها بپردازد.
ناصری بر رسیدگی به مسائل دینی و معنوی بین کودکان و نوجوانان تاکید کرد.
امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره جذب حداکثری و دفع حداقلی گفت: دشمن با همه امکانات و دستگاه‌ها و ماهواره‌ها و اینترنت در حال تلاش برای جذب افراد به ویژه جوانان است و بسیاری از افراد به دلیل نا‌آگاهی به راه خطا رفته‌ و جذب دشمن شده‌اند.
ناصری خاطرنشان کرد: وظیفه ما به ویژه قشر دانشجو و بسیجیان این است که افرادی را که به راه خطا رفته‌اند خواه در مسائل سیاسی یا اخلاقی، جذب کنیم.
وی عنوان کرد: اگر کسی خطا کرد باید تلاش کنیم آن را جذب کرده و باز گردانیم نه اینکه او را طرد کرده و با دستان خود به دامان دشمن بفرستیم.
ناصری یادآور شد: برای این منظور باید راهکار پیدا کنید تا افراد در جمع شما دانشجویان ولایی راه پیدا کنند تا بتوانید بسیاری از گمراهان را به دامان اسلام و ولایت بازگردانید.
وی تاکید کرد: باید گذشت داشته باشیم و اگر کسی خطایی مرتکب شده، او را جذب و راهنمایی کنیم.
ناصری همچنین تاکید کرد: تک‌تک جملات ولایت برای همه ما تکلیف شرعی است و باید به تک‌تک آنها عمل کنیم زیرا اطاعت از ولی‌فقیه بر ما واجب است و نمی‌توانیم سلیقه‌ای عمل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: آن دولتی می‌تواند تابع ولایت باشد که حرف ولایت را یکی یکی عمل کند.
ناصری با بیان اینکه تشکیلات مختلف نظیر بسیج دانشجویان نیز باید به رهنمودهای رهبری در دیدار با هم‌صنفان خود عمل کنند، گفت: در این صورت است که هم می‌توانید راه درست را انتخاب کنید و در آن مسیر حرکت کنید و هم می‌توانید به جذب افراد بپردازید.
وی همچنین نقش جوانان به ویژه دانشجویان را در بیداری اسلامی بسیار موثر خواند و عنوان کرد: جوانان مصر و لیبی و تونس چشم به شما دارند و باید با حرکات و رفتار خود سبب دلگرمی آنها شوید و تلاش کنید این بیداری اسلامی که در سراسر جهان در حال وقوع است، در مسیر صحیح و درست هدایت شود.
مسئول بسیج دانشجویی یزد نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌های بسیج دانشجویی عنوان کرد: هم‌نشینی و هم‌اندیشی بیشتر، تربیت نیرو با برنامه‌های پیش‌بینی شده با مدنظر قرار دادن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در سطح استان و کشور از برنامه‌های بسیج دانشجویی است.
خانم دهقان افزود: طرح‌های ولایت سبب تقویت ریشه دانشجویان در برابر تندبادهای پیش‌رو در جامعه و دانشگاه بوده و هست.
وی با بیان اینکه در دانشگاه پیام‌ نور استان یزد طرح تفکیک جنسیتی اتفاق افتاده افزود: انتظار داریم صدا و سیما در این باب و در زمینه طرح عفاف و حجاب بیشتر برنامه‌سازی و اطلاع‌رسانی کند.
دهقان با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد: متولیان فرهنگ در دانشگاه‌ها بسیار محدودند اما باید دستگاه‌ها وارد عمل شوند به ویژه در بحث امر به معروف و نهی از منکر و بحث عفاف و حجاب به رهنمودهای رهبری عمل کنند.
در این نشست مسئول بسیج جوادالائمه و نماینده 17 گروه دانشجویی استان یزد نیز به بیان مسائل و دیدگاه‌های خود پرداختند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول