اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 80 میلیون ریالی؛

آب‌انبار ملارباب میبد ساماندهی شد

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد از ساماندهی آب‌انبار ملارباب میبد خبر داد.

آب‌انبار ملارباب میبد ساماندهی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، وحید دهقانی اظهار داشت: عملیات ساماندهی آب‌انبار ملارباب میبد انجام شد.
وی افزود: عملیات مرمت و ساماندهی این آب‌انبار شامل اجرای پوشش‌های تخریب شده محوطه بالای آب‌انبار با خشت و ملات نیمچه کاه، برچیدن آجرکاری‌های روی گنبد خزینه به دلیل آسیب‌های وارده بر روی گنبد است.
دهقان از دیگر اقدامات مرمتی انجام شده به بازسازی بادگیر قسمت شرقی خزینه به طور کامل، تخلیه کامل خزینه آب‌انبار از زباله و نخاله‌های ساختمانی، اجرای اندود کاهگل به صورت ته‌کش و روکش بر روی گنبد خزینه و پشت بام محوطه بالای آب‌انبار، اصلاح آجر کاری‌های نمای جلوی آب‌انبار و اجرای شبکه آجری آن اشاره کرد.
وی مبلغ هزینه شده برای مرمت و بهسازی این آب‌انبار تاریخی را 80 میلیون ریال ذکر کرد.
دهقان موقعیت قرارگیری آب‌انبار ملارباب را در گذشته در میان گشتخوان مابین محلات مهرجرد و ده‌آباد اعلام کرد که امروزه به دلیل گسترش محلات و ساخت و سازهای جدید در میان بافت نسبتا جدید قرار گرفته است.
وی ساختار این آب‌انبار را متعلق به اواخر دوره قاجار دانست و افزود: به دلیل بی‌توجهی اهالی محل این آب انبار دچار آسیب‌ شده بود و با توجه به تمام شرایط موجود برای حفظ این آب‌انبار و جلوگیری از تخریب آن، مرمت و بازسازی قسمت‌های آسیب دیده به صورت امانی انجام گرفت.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول