اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی زنجان خبر داد:

افزایش 42 درصدی برداشت سیب از باغات زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی زنجان گفت: در سال‌جاری میزان برداشت سیب از باغات این شهرستان 42 درصد افزایش داشته است.

افزایش 42 درصدی برداشت سیب از باغات زنجان
قدرت‌الله سلیمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه در سال‌جاری بیش از 69 هزار تن سیب درختی از باغات شهرستان زنجان برداشت شده است، اظهار داشت: عملیات برداشت سیب درختی پاییزه در شهرستان زنجان به مرحله پایانی خود نزدیک شده است.
وی افزود: سطح زیر کشت مجموع درختان سیب بارور منطقه حدود 2 هزار و 300 هکتار برآورد شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه از سطح زیر کشت پیش‌بینی می‌شود که 6 هزار و 900 تن سیب برداشت شود، افزود: ارزش ریالی سیب تولید شده در شهرستان زنجان 552 میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه ارقام کشت شده در شهرستان زنجان سیب گلاب، عباسی و شفیع آبادی است، خاطر‌نشان کرد: قسمت عمده سیب تولید شده در شهرستان زنجان به بازارهای استان زنجان و استان‌های همجوار مانند قزوین، البرز و تهران به فروش می‌رسد.
سلیمانی با بیان اینکه محصول سیب درختی زنجان نسبت به سال گذشته در باغات مجری طرح اصلاح و احیا باغات حدود 42 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: دلیل اصلی افزایش میزان محصول اجرای برنامه‌های اصلاحی و کودپاشی ریز مغذی به منظور افزایش میوه‌بندی درختان در زمان مناسب و برنامه چالکود برای بهینه سازی باغات است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان به آغاز طرح خودکفایی گندم در 80 روستای شهرستان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: با جذب 672 میلیون ریال اعتبار و به‌کارگیری 19 کارشناس کشاورزی در قالب 10 شرکت توسعه خدمات روستایی  مزارع گندم دیم و آبی مدیریت می‌شود.
وی افزود: در این پروژه کارشناسان کشاورزی با بازدید و پایش مستمر مزارع گندم و مشاهده آفات و بیماری‌ها و عوامل تاثیر‌گذار در افزایش عملکرد کشاورزان را با هر نوع مشکل و راهکار آشنا می‌کنند.
سلیمانی با بیان اینکه موضوع برنامه‌های سال‌جاری موضوعاتی همچون سن گندم (شناسایی تراکم‌گیری و اعلام بهترین زمان و روش مبارزه)، کشاورزی حفاظتی (خاکورزی حفاظتی، کشت مستقیم و مدیریت حاصلخیزی) و کشت مکانیزه (بازدید و کالیبراسیون بفکارها) در صدر شرح وظایف کارشناسان است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول