اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

دریافت عوارض آلایندگی کارخانجات با جدیت مطالبه شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر اینکه دریافت عوارض آلایندگی کارخانجات با جدیت مطالبه شود، گفت: باید این عوارض به‌صورت سالانه به شهرداری و محیط‌ زیست پرداخت شود.

دریافت عوارض آلایندگی کارخانجات با جدیت مطالبه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با محوریت فرهنگ‌سازی برای محیط زیست با بیان اینکه صنایع نمی‌توانند به‌صورت سنتی فعالیت کنند، اظهار داشت: باید پیشنهادهایی که از سوی سازمان‌های مختلف به‌ویژه محیط زیست مطرح می‌شود، جنبه کاربردی باشد.
وی با اشاره به اصل 50 قانون اساسی درباره حفاظت از محیط زیست که در آن بندهایی به ممنوعیت فعالیت صنایع آلاینده محیط زیست اشاره دارد، تصریح کرد: وضعیت تغییر کرده و صنایع نمی‌توانند همانند قدیم به صورت سنتی فعالیت کنند، بنابراین نیاز به صنایع جدید وجود دارد و آلایندگی صنایع نمی‌تواند دلیلی بر تعطیلی آنها باشد.
امام جمعه اصفهان تاکید کرد: تعطیلی صنایع امکان‌پذیر نیست بلکه باید برای استانداردسازی سوخت آنها چاره‌ای اندیشیده شود.
وی در ارتباط با پرداخت عوارض آلایندگی صنایع و کارخانجات گفت: باید این عوارض آلایندگی به‌صورت سالانه به شهرداری و محیط زیست پرداخت شود و صنایع به بهانه اینکه یک‌بار درخت کاشته‌اند از پرداخت این پول سر باز نزنند.
طباطبایی‌نژاد یادآور شد: درختان کاج برای تصفیه هوا آنچنان مناسب نیستند که از سوی صنایع کاشته شده‌اند و باید درختانی کاشته شود که برگ‌های پهن داشته باشند.
وی با تاکید بر این که احترام گذاشتن به فضای سبز باید فرهنگی همه‌گیر شود، گفت: اگر همه قوانین را مراعات کنند اوضاع زیست محیطی بسیار مطلوب می‌شود.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول