اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

500 گزارش تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در استان همدان جمع‌آوری شد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به رصد فعالیت‌های زودهنگام تبلیغاتی در سطح استان گفت: 500 گزارش در ارتباط با امر انتخابات در استان جمع‌آوری شده است.

500 گزارش تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در استان همدان جمع‌آوری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی در همایش آموزشی توجیهی مجریان انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی با حضور سه استان لرستان، مرکزی و همدان اظهار داشت: در نخستین دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی، در استان همدان 83 نفر به رقابت پرداختند که میزان مشارکت در سطح استان 58.5 درصد بوده است.
وی افزود: در دوره دوم انتخابات مجلس 39 نفر به رقابت می‌پردازند که میانگین مشارکت کشوری 64 درصد بوده و میزان مشارکت استانی نیز 69.45 درصد برآورد شده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان کاندیداهای دور سوم انتخابات مجلس در همدان را 37 نفر خواند و ابراز کرد: میزان مشارکت در کشور 59.72 درصد و در استان همدان 63.50 درصد بوده است.
وی ادامه داد: در دور چهارم 40 نفر وارد عرصه رقابت برای کسب کرسی مجلس می‌شوند که میانگین مشارکت کشوری 57.81 درصد و میانگین مشارکت استان 60.98 درصد اعلام شده است.
فامیل‌کریمی گفت: در دور پنجم انتخابات مجلس 97 نفر برای کاندیداتوری انتخاب می‌شوند که میانگین مشارکت کشوری 71.10 درصد و میانگین مشارکت استانی نیز 73.22 درصد بوده است.
به گفته وی در دوره ششم انتخابات مجلس شورای اسلامی، 142 نفر به رقابت می‌پردازند که مشارکت کشوری به میزان 67.35 درصد و مشارکت استانی نیز به میزان 68.73 درصد ثبت شده است.
معاون استاندار همدان ابراز کرد: در دوره هفتم انتخابات مجلس تعداد 115 نفر به رقابت می‌پردازند که میزان مشارکت کشوری 51.21 درصد و مشارکت استانی نیز51.8 درصد برآورد شده است.
وی با اشاره به اینکه در دوره هشتم 136 نفر به عرصه رقابت وارد می‌شوند، افزود: مشارکت کشوری 55.4 درصد و مشارکت استانی نیز در این دوره 56.86 درصد بوده است.
فامیل‌کریمی در ادامه با بیان اینکه تحلیل این آمارها نشان از حضور حداکثری مردم استان در انتخابات دارد، ابراز کرد: در دیگر انتخابات کشور نیز همدان کارنامه درخشانی را از خود به یادگار گذاشته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رصد فعالیت‌های زودهنگام تبلیغاتی در سطح استان افزود: 500 گزارش در ارتباط با امر انتخابات جمع‌آوری شده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: در بررسی فعالیت‌های زودهنگام این نتیجه حاصل شده که 30 درصد فعالیت‌ها مربوط به نشست‌های محفلی بوده است.
وی گفت: حدود 20 درصد محافل و تشکل‌های هیئتی، 10 درصد بحث رسانه‌ای، 10 درصد گردش روستایی و حضور در مناطق و کانون‌های جمعیتی، 10 درصد در نشست‌هایی با پوشش‌های توجیهی و 20 درصد نیز به منظور یارگیری انجام شده است.
فامیل‌کریمی ابراز کرد: توجه به این نکته لازم است که در استان اجازه فعالیت آشکار و عرض اندام با نماد مشخص به منظور تبلیغات زودهنگام انتخاباتی داده نخواهد شد.
وی مدیریت بر انتخابات را مدیریت لحظه‌ای خواند و افزود: عدم توجه به این نکته ظریف منجر به بروز و ظهور آسیب‌های بسیاری می‌شود که باید ضمن تمرکز بر این موضوع، مانع از ایجاد روزنه‌های بهره‌برداری برای دشمن شویم.
وی در پایان سخنانش اذعان کرد: حرکت بر طبق روزشمار انتخابات و فرار از مدار تحلیل در حوزه اجرایی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول