اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با حضور مدیرکل حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد؛

دومین باسکول محورکش کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: به همت اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد دومین باسکول محورکش این استان به بهره‌برداری رسید.

دومین باسکول محورکش کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسید
 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در آیین بهره‌برداری از دومین باسکول محورکش این استان واقع در پلیس‌راه یاسوج به اصفهان که با صرف هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: این دومین دستگاه باسکول محورکش ما در محورهای این استان است.
وی با اشاره به اینکه نخستین باسکول محورکش خود را در سال 89 در پاسگاه پلیس‌راه گچساران نصب کرده‌ایم، به ویژگی‌های این باسکول اشاره کرد و گفت: باسکول محورکش پلیس راه یاسوج به اصفهان دارای خاصیت استاتیک (در حال سکون) و دینامیک (در حال حرکت) بوده که این خصوصیت موجب افزایش سرعت تشخیص اضافه تناژ و حساسیت تشخیص خواهد بود.
مصدقی در ادامه گفت: این باسکول قابلیت توزین محوری و مقایسه بار محوری با بار مجاز و وزن کل را همزمان دارا خواهد بود. 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این باسکول که برای کنترل وزن وسایل نقلیه به کار می‌رود با جمع وزن همه محورها، وزن کل وسیله نقلیه را با حساسیت بالایی محاسبه نموده و ما را در کنترل میزان اضافه بار وسایل نقلیه سنگین و ترافیکی یاری‌ می‌رساند. 
این مسئول با اشاره به لزوم کنترل وزن محور و گروه محوری وسایل نقلیه سنگین گفت: مزیت این‌گونه کنترل‌ها علاوه بر افزایش ایمنی مسافرین، افزایش طول عمر و جلوگیری از پیری زودرس جاده است، چرا که آسیب دیدگی جاده رابطه مستقیم با توان چهارم وزن محورها دارد.
مصدقی ادامه داد: از این رو یک محور 10 تنی، 10 هزار برابر یک محور یک تنی به جاده آسیب می‌رساند.
وی ظرفیت این باسکول برای هر محور را 30 تن اعلام کرد و اذعان داشت: اندازه‌گیری وزن و کنترل حداکثر بار مجاز محور وسیله نقلیه سنگین باعث ارتقای ایمنی راه‌ها شده و تصادفات جاده‌ای را‌ به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.
مصدقی در ادامه مدیریت توزین را یکی از برنامه‌های اصلی این اداره‌کل اعلام کرد و گفت: محور یاسوج به اصفهان به دلیل ترافیک سنگین و وجود کارخانه‌های متعدد شن و ماسه از محورهای مهم و حساس این استان محسوب شده، از این رو اقدامات لازم در جهت حفظ و نگهداری جسم جاده و امنیت رانندگان و مسافرین در سال 90 یکی از دغدغه‌های این اداره‌کل است.
انتهای پیام/ح20 






 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول