اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

تاکسیرانی پیشانی اصلی حمل و نقل مردم است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: تاکسیرانی پیشانی اصلی حمل و نقل و نیاز مردم برای فعالیت روزانه است.

تاکسیرانی پیشانی اصلی حمل و نقل مردم است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی عصر دیروز در نشست شورای سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: تاکسیرانی پیشانی اصلی حمل و نقل و نیاز مردم برای فعالیت روزانه است و هرچه شهر بزرگ‌تر باشد این نیاز جدی‌تر می‌شود.
استاندار خراسان رضوی در رابطه با مسافربرهای شخصی اظهار داشت: نباید ضربتی و یکباره برخورد شود بلکه باید به مرور زمان آنان جمع شوند.
صلاحی ادامه داد: مشهد مقدس بطور مضاعف در کانون توجه جهان اسلام و ایران قرار دارد چراکه آرزوی همه مردم این است که سالی یک بار به مشهد بیایند. 
وی تصریح کرد: مشهد دومین شهر بزرگ ایران با سالانه 25 میلیون زائر است و ضرورت خدمات به مجاوران حضرت رضا (ع) بر هیچکس پوشیده نیست و باید هرچه بیشتر در راستای حمل و نقل و رفاه حال زائران تلاش کنیم. 
وی گفت: باید بهترین خدمات به زائران امام رضا (ع) داده شود چراکه زائران آرزوهایشان را می‌خواهند برآورده کنند و نباید در زمان برآورده شدن آن مشکلی داشته باشند. 
معاون عمرانی استاندار نیز در این جلسه گفت: حمل و نقل بار و مسافر شخصی بر عهده شهرداری گذاشته شده که اخیرا با ابلاغ غیر قانونی ماده 9 مجددا به اتحادیه‌ها برگشته شده است.
سعید حسین‌پور بیان کرد: در شهر مشهد چهار و نیم تا پنج میلیون سفر را شاهدیم که توسط وسایل حمل و نقل عمومی و شخصی انجام می‌شود و یکی از مهم‌ترین اقدامات حقوقی شدن بخش، توسعه یافتن حمل و نقل شهری بوده است و به لحاظ نظارت و کنترل مناسب‌تر قالب حقوقی و شرکتی در نظر گرفته شده است.
وی در زمینه اقدامات نوسازی سازمان تاکسیرانی گفت: پس از سفر دوم هیئت دولت به مشهد کارهایی از جمله سازماندهی سرویس مدارس که قبلا هیچ متولی و مسئولی نظارت دقیق بر آن نداشت انجام شد و از سه سال قبل با تلاش ویژه ۳ هزار و 500 خودرو در مشهد آغاز به کار کردند که این رقم  به 9 هزار و 500 تحت نظارت سازمان تاکسیرانی رسیده است.
رئیس سازمان تاکسیرانی مشهد نیز در ادامه این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت سازمان اظهار داشت: 12 هزار و 650 تاکسی داریم که از این تعداد 9 هزار و 450 دوگانه سوز هستند که ۲ هزار و 500 نفر مسافربر سازمان‌دهی شده‌اند. 
وی با اشاره به خلاء‌های تاکسیرانان گفت: هویت بخشی مهم‌ترین مسئله است چراکه در گذشته تاکسیران به فردی ابلاغ می‌شد که یا انسان بی‌هنر یا کارمند بازنشسته است که برای گذراندن امور مالی خود به این کار روی آورده است.
وی تصریح کرد: با همکاری آستان‌قدس رضوی و پلیس راهور اقدامات خوبی در زمینه آموزش نیروها انجام شده است و در اول هر سال جشنی با حضور 10 هزار نفر از تاکسیرانان برگزار می‌شود که به رانندگان نمونه و پیشکسوتان و همچنین خانواده شهدای سازمان جوایزی اهدا می‌شود. 
غلامرضا زارعی در ادامه افزود: مشارکت تاکسیرانان در امور فرهنگی و سیاسی، شرکت در جلسات مذهبی سازمان، تکریم همکاران بطور نامحسوس، برگزاری دوره‌های ورزشی و قرآن، آموزش و ارشاد نیروها که تاکنون بیش از 10 هزار نیرو در سطح مقدماتی و پیشرفته با همکاری پلیس راهور آموزش دیده اند. 
رئیس سازمان تاکسیرانی در ادامه اظهار داشت: سازماندهی سرویس مدارس، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت تحت عنوان رساله و اخیرا آموزش مهارت‌های زندگی برای تاکسیرانان و همسرانشان، اعطای مدرک کاردانی به تاکسیرانان، برگزاری مسابقه سراسری قرآن کریم، و اعطای کارت تشویق برای همکاران نمونه از دیگر اقدامات سازمان بود. 
وی تصریح کرد: طرح کتابخوانی در تاکسی‌ها که با قراردادن کتاب‌های کوچک و احادیث کوتاه در پشت صندلی‌های جلو که با استقبال 98 درصدی مردم روبه رو شده و در دست اقدام است.
 وی در ادامه افزود‌: برای رفاه همکاران کیوسک‌های هوشمندی را در سطح شهر قرار خواهیم داد که خدماتی از جمله مرخصی را انجام می‌دهند و نیاز به مراجعه حضوری نیست. 
وی اظهار داشت: تشکیل شرکت‌های خصوصی که اقدامات نظارت سازمان تاکسیرانی را انجام می‌دهند که پل ارتباطی سازمان و رانندگان هستند و بیش از 25 دستگاه خودرو با چراغ گردان در سطح شهر ارائه خدمات می‌کنند. 
زارعی افزود: تاکنون 345 میلیون پول به صاحبانشان برگردانده شده است.
وی در زمینه سرویس مدارس گفت: از 5 هزار و 70 راننده، ۲ هزار و 70 راننده زن داریم که با استقبال والدین روبه‌رو شدیم و قرار شده است که سرویس مدارس راهنمایی و متوسطه دخترانه راننده زن داشته باشد. 
وی در ارتباط با بیمه تاکسیرانان اظهار داشت: برای نخستین‌بار تفاهمنامه با بیمه را داشتیم که 20 درصد تخفیف و هشت ماه اقساط برای بیمه بدنه خودرو‌ها انجام شده است.
رئیس سازمان تاکسیرانی مشهد با اشاره به مشکلات سازمان گفت: سوءاستفاده آژانس‌ها از مدیریت دوگانه شده است چراکه سازمان آژانس‌های متخلف را پلمب می‌کند اما روز بعد اتحادیه آن را باز می‌کند.
وی تصریح کرد: مسافربرهای غیرمجاز انگیزه تاکسیرانان را به شدت سلب کرده است و دغدغه بزرگ خانواده تاکسیرانان برای این معضل است که حل  نشده است و بعد از هدفمندی یارانه‌ها مشکل دوچندان شد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول