اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر گروه تاریخ و سیره پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی:

گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت به آفتابی حیات‌بخش تبدیل شده است

خبرگزاری فارس: دبیر گروه تاریخ و سیره پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی گفت: در نیم قرن اخیر گفت‌وگو بین اسلام و مسیحیت از روزنه‌ای کوچک به آفتابی حیات‌بخش تبدیل شده است.

گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت به آفتابی حیات‌بخش تبدیل شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدرضا کلان‌فریبایی ظهر امروز در همایش اسلام و مسیحیت ارتدوکس که در سالن همایش مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: اسلام و مسیحیت در مقایسه با سایر ادیان جهان، پیروان بیشتری دارند و به همین سبب هرگونه تفاهمی بین این دو دین بزرگ نقش موثری در تعامل ملل جهان دارد.
وی خاطرنشان کرد: تفاهم‌های بین ادیان می‌تواند به فهم عمیق‌تر پیروان ادیان و زندگی مسالمت‌آمیز ملت‌ها کمک کند.
دبیر گروه تاریخ و سیره پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی ادامه داد: در نیم قرن اخیر گفت‌وگو بین اسلام و مسیحیت از روزنه‌ای کوچک به آفتابی حیات‌بخش تبدیل شده است.
وی بیان کرد: میزگردهایی که در طول سال‌ها در هر گوشه جهان بین علما و مومنان دو دین برگزار شده مطالب و مفاهیم فراوانی را در سطوح علمی به تحریر درآورده و مورد تبادل نظر قرار داده و فضای گفت‌وگوی سازنده و مطلوب در بسیاری از محافل دینی ایجاد کرده است.
کلان‌فریبایی گفت: نشست‌های منظمی که به همت واتیکان و شورای جهانی کلیساها در بیرمنگام انگلستان و مراکز هارتفورد و جورج تاون در آمریکا و کنفرانس‌های دیگر بسیار راهگشا و مفید بوده و ارمغان آنها شناخت متقابل، احترام متقابل، نزدیکی دو تمدن و ملت و فهم مشترک بین آنها بوده است.
انتهای پیام/ج30
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول