اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه دشتی:

تهدید نرم دولتمردان را هم هدف قرار می‌دهد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه دشتی گفت: آماج تهدید نرم به مردم کشورها محدود نمی‌شود بلکه دولتمردان و گروه‌های مختلف را نیز هدف قرار می‌دهد.‌

تهدید نرم دولتمردان را هم هدف قرار می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، مراد کاظمی ‌ظهر امروز در گارگاه آموزشی توانمند‌سازی بسیجیان در فضای مجازی در دشتی برگزار شد اظهار داشت: جمهوری اسلامی و نظام اسلامی با یک جنگ عظیمی بنام جنگ نرم از سوی دشمنان قسم خورده اسلام، قرآن، دین و جمهوری اسلامی مواجه است و راه مقابله آن عمق‌بخشی و افزایش معرفت و بصیرت است. 
فرمانده سپاه دشتی افزود: مخاطبان جنگ نرم گروه‌های مختلف را در بر دارد اما بیشترین تاثیر را در میان افرادی با ایمان سست و خواص مغرور دارد.
وی یادآور شد: با توجه به اهمیت جنگ نرم مقام معظم رهبری نخبگان فکری از جمله دانشجویان و اساتید را به هوشیاری و فعالیت مبتنی بر فکر و تدبر در این عرصه فرا خواندند و تاکید کردند دانشجویان عزیز افسران جوان ایران و جمهوری اسلامی در جبهه مقابله با جنگ نرم دشمنان و جریان شیطانی متکی بر زور و تزویر و پول هستند.
کاظمی با اشاره به اینکه نقش اساتید دانشگاه‌ها در مقابله با جنگ نرم حاتز اهمیت است، گفت: چون دانشجویان و قشر دانشجو بیشتر با مقوله فکر و فرهنگ ارتباط دارد در جنگ نرم دشمن این قشر در اولویت بالای آن ها قرار می‌گیرد.
وی جنگ روانی را از مجموعه‌های جنگ نرم دشمن عنوان کرد و افزود: جنگ نرم در مقابل جنگ سرد شامل هر‌گونه اقدامی روحی و روانی و تبلیغات دروغین رسانه‌ای است.
کاضمی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در برابر جنگ نرم دشمن پیروز شویم باید با دانش روز آشنایی بیشتری پیدا کنیم و با وحدت کلمه وارد عرصه شویم که این بهترین راهی است که می‌توانیم اهداف پلید دشمنان را خنثی کنیم.
وی اضافه کرد: مردم انقلابی و ولایتمدار جمهوری اسلامی با پیروی و اطاعت از فرامین حضرت امام خامنه‌ای به پیروزی بزرگ در جنگ نرم که در حماسه 22 خرداد با مشارکت حدود 40 میلیونی در انتخابات، حضور در 9 دی روز میثاق عاشورایی امت با امام و 22 بهمن با حضور شگفت‌انگیز تاریخی به آن دست یافتند.
وی ادامه داد: آماج تهدید نرم به مردم کشورها محدود نمی‌شود بلکه دولتمردان و گروه‌های مختلف را نیز هدف قرار می‌دهد.
کاظمی یادآورشد: عاملان تهدید نرم در پی آن هستند که در بلند مدت منش و رفتار مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهند.
وی گفت: اینترنت مهندس تحولات زمین است یک ابر شبکه در هم تنیده که در پناه آن به ارزان‌ترین بها ممکن می‌توان به تبادل اطلاعات، تعامل و کسب تجربه‌های جدید پرداخت.
کاظمی یادآورشد: صاحب‌نظران باید با جمع‌آوری اطلاعات به زبان ساده، خانوده‌ها و قشر جوان را آگاه کنند تا کارهای فرهنگی ریشه‌ای و زیر ساختی را توسط کانون‌های کوچک به انجام برسانند که البته گام در این زمینه استفاده از توان مربیان حفاظتی در مجموعه بسیج است.
مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه دشتی نیز گفت: تهدیدات اینترنت شامل دو گروه عمده خاص و عام است تهدیدات عام گریبان‌گیر عموم جامعه و مخاطبان دنیای مجازی از جمله آسیب‌های اجتماعی، اعتقادی، معنوی، اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و حقه بازی اینترنتی است.
وی ادامه داد: تهدیدات خاص که مربوط به کارکنان سازمان‌های نظامی و بسیج شامل ردیابی و مکان‌یابی، استخدام و جذب منابع، تخلیه اطلاعات با استفاده از ابزار و روش‌های فنی، جاسوسی اینترنتی، کارکردهای روانی اینترنت، افشای اطلاعات، تصویر، مدارک شناسایی، شگردها و ... در نیروهای نظامی است.
حیدر پناهنده افزود: بین‌المللی و بدون مرز بودن اینترنت را به ابزاری تبدیل کرده که کشورهای پیرو همواره در معرض آسیب‌های فراوانی قرار دارند.
وی ادامه داد: اینترنت با وجود نکات مثبت جنبه‌های منفی زیادی نیز دارد و بر خلاف آن چه گفته می‌شود که اینترنت عامل تبلور آزادی شخصی و دموکراسی فرد درگروه است و در بسیاری از موارد انسان را به دام سازمان های جاسوسی می‌اندازد.
پناهنده یاد آورشد: اصطلاح دهکده جهانی این بار از طریق اینترنت به منصه ظهور رسیده و موجب شده بسیاری افراد در ملت‌های فقیر دچار چالش‌های سیاسی ناخواسته به وطنشان خیانت کنند.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول