اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 6 ماهه نخست امسال؛

صادرات غیرنفتی لرستان 50 میلیون دلار بوده است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 50 میلیون دلار کالای غیرنفتی از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات غیرنفتی لرستان 50 میلیون دلار بوده است
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الله بیرانوند ظهر امروز در همایش روز ملی صادرات در خرم‌آباد گفت: با وجود برخی مشکلات داخلی و خارجی در حوزه صادرات، سال گذشته 115 میلیون دلار کالای غیرنفتی از استان لرستان به خارج از کشور صادر شده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: میزان صادرات سال گذشته استان لرستان از نظر ارزش با رشدی معادل 30 درصد همراه بوده که این خود نشان دهنده روند مطلوب و منطقی فعالیت‌های تجاری و اقتصادی استان است.
وی با اشاره به اینکه عمده صادرات استان لرستان به 38 کشور هدف است، افزود: در همین ارتباط صنعت و معدن 70 درصد سهم صادرات استان لرستان را به خود اختصاص داده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: تاکنون 9 میلیارد و 700 میلیون ریال توانسته‌ایم از جوایز صادراتی پرداخت کنیم، که ما انتظار داریم در این زمینه عنایت ویژه‌ای به لرستان بشود.
بیرانوند یادآورشد: برنامه‌های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت به زودی ابلاغ می‌شوند، که در این برنامه‌ها در وزارت جدید عنایت ویژه‌ای به جاهای کمتر توسعه یافته می‌شود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: یکی از اهداف ادغام وزارتخانه‌ها بحث ارتقا و تسهیل امور در بخش خصوصی است.
بیرانوند در ادامه به مطالبات صادرکنندگان اشاره کرد و گفت: صادرکنندگان لرستانی حدود یک‌میلیارد و 800 میلیون ریال مطالبات معوق دارند، که با پیگیری‌های انجام شده به زودی این بدهی پرداخت می‌شود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه گفت: با توجه به اینکه در استان لرستان 7 هزار نفر در حوزه خدمات بازرگانی و صنعت و معدن اشتغال دارند، نیازمند برنامه‌ریزی برای ساماندهی و خدمت‌رسانی به این افراد هستیم.
وی به راه‌اندازی دو پایانه سنگ به عنوان مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به استان لرستان اشاره کرد و یادآورشد: برای راه‌اندازی این پایانه‌ها به ویژه در شهرستان دورود، اقداماتی صورت گرفته است.
در ادامه این همایش از هشت صادر کننده نمونه کشوری و استانی در حوزه صادرات استان لرستان تجلیل شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول