اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سه سال؛

پالایشگاه اصفهان بیش از 21 میلیارد ریال سود و صرفه اقتصادی داشت

خبرگزاری فارس: مسئول واحد تحقیق پالایشگاه اصفهان گفت: طی سه سال اخیر پالایشگاه اصفهان بیش از 21 میلیارد ریال سود و صرفه اقتصادی داشت.

پالایشگاه اصفهان بیش از 21 میلیارد ریال سود و صرفه اقتصادی داشت
جعفر مذهب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 9هزار و 744 کالا در پالایشگاه اصفهان ساخته شد، اظهار داشت: در سه سال اخیر این شرکت 21 میلیارد و 867 میلیون و 849هزار و 643 ریال سود و صرفه اقتصادی به همراه داشته است.
وی افزود: در سال‌های 1387، 1388 و 1389 به ترتیب تعداد 8هزار و 957، 27هزار و 22 و 9هزار و 744 کالا تولید شده است که اگر از خارج کشور تهیه می‌شد، باید قیمتی برابر با 34 میلیارد و 594 میلیون و 164هزار و 500 ریال هزینه صورت می‌گرفت.
مسئول واحد تحقیق پالایشگاه اصفهان در ادامه تصریح کرد: اما با همت کارشناسان و متخصصان داخلی و تولید قطعات مورد نیاز، این میزان با صرفه‌جویی بیش از 21 میلیارد و 867 میلیون و 849هزار و 643 ریال ، به 12 میلیارد و 743 میلیون و 116هزار و 857 ریال کاهش یافته است.
وی بیان داشت: واحد تحقیق و ساخت شرکت پالایش نفت اصفهان با هدف قطع وابستگی به کالاهای خارجی از سال 1380 در زیر مجموعه اداره تدارکات و امور کالا قرار گرفت و در این مدت موفق شد با امکان‌سنجی و شناسایی توانمندی‌های داخل کشور، اقلام یدکی دستگاه‌ها و برخی تجهیزات مورد نیاز را از طریق شرکت‌ها و کارگاه‌های داخلی تهیه کند.
مذهب در ادامه اظهار داشت: در این راستا در چند سال گذشته می‌توان به قطعات یدکی ماشین‌آلات دوار نظیر تلمبه، توربین، کمپرسور، گیر باکس، مکنده و دمنده نیز اقلام دیگری مانند دمپرهای کوره، برنرها، کنترل ولوها که تهیه نقشه از طریق مهندسی معکوس و بروش اتوکد انجام پذیرفته و در اختیار سازندگان قرار گرفته به عنوان خدمات این واحد اشاره کرد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول