اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی:

توسعه خیابان‌های تبریز متناسب با افزایش تولید خودروها نیست

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: در شرایط موجود خیابان‌های تبریز در حال تبدیل شدن به پارکینگ‌های بزرگ بوده و به دلیل عدم ارائه راه‌حل‌های مناسب هم اینک شهر تبریز به پارکینگی بزرگ تبدیل شده است.

توسعه خیابان‌های تبریز متناسب با افزایش تولید خودروها نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه هفت کشور، صمد فرامرزی اظهار داشت: برای خروج از این وضعیت بغرنج راهی جز اسقاط فوری خودروهای فرسوده و همچنین اصلاح معابر نداریم.
وی گفت، در یک محاسبه سرانگشتی با توجه به افزایش سالانه 30 هزار خودرو در تبریز باید 180 هزار  مترمربع به فضای معابر شهر و همچنین فضاهای پارکینگی اضافه شود، اتفاقی که تا به امروز در شهر تبریز نیفتاده است و باید به اندازه ماشین تولید شده ماشین اسقاطی داشته باشیم.
فرامرزی با بیان اینکه آموزش، مهارت و اصلاح هندسی معابر به عنوان مؤلفه‌های تاثیرگذار در ترافیک هستند افزود: آموزش و آشنایی با قوانین راهنمایی نقش موثری در کاهش بار ترافیکی شهرها دارد و باید در این زمینه کارهای بیشتری صورت گیرد.
 
توسعه خیابان‌های تبریز متناسب با افزایش تولید خودروها نیست
وی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر، توسعه خیابان‌های تبریز متناسب با افزایش تولید خودروها نبوده و این امر باعث افزایش ترافیک در شهری مثل تبریز شده است، یادآور شد: مشکلات ترافیک به علت کم عرض بودن خیابان‌ها و افزایش خودروها، طراحی ناصحیح المان‌های ترافیکی، ناهماهنگی‌های بین بخشی، عدم تامین پارکینگ و دیگر مسائل پیش آمده، مشکلات اجتماعی، روحی و روانی بسیاری برای شهروندان ایجاد کرده و باید مدیران شهری بدانند که توسعه باید متوازن و همگن باشد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی چاره مشکل را فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌های گسترده ترافیکی دانست و تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش رفتارهای ترافیکی درصد قابل توجهی از ترافیک تبریز را حل می‌کند، چرا که این شهر از نظر زیرساخت‌ها وضعیت خوبی دارد و بیشتر، رفتارهای غلط ترافیکی است که مشکل را پیچیده می‌کند.
 
خانواده‌ها سوار خودروهای شخصی نشوند
وی با بیان اینکه برای افزایش ضریب ایمنی و آسایش سلامتی شهروندان به خصوص زنان و کودکان تقاضامندیم از سوار شدن به خودروهای مسافرکش شخصی به ویژه در ساعات تاریکی و شب بپرهیزند، اظهار داشت: از خانواده‌ها می‌خواهیم از سوار شدن به خودروهای شخصی سواری همچون پراید، رنو و جی ال ایکس که هویت آنها نامشخص است و فاقد تابلو، برچسب و کد شناسایی هستند و همچنین صلاحیت آنها احراز نشده است خودداری کرده و در صورت امکان از تاکسی تلفنی استفاده کنند.
انتهای پیام/ح30
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول