اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش اسلام و مسیحیت ارتدوکس:

ایران و گرجستان در مسائل بین‌الادیانی فعال هستند

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش اسلام و مسیحیت ارتدوکس گفت: دو کشور ایران و گرجستان در مسائل بین‌الادیانی فعال بوده و مسلمانان مانند دیگر اقلیت‌های دینی در این کشورها به فعالیت‌های مذهبی و علمی می‌پردازند.

ایران و گرجستان در مسائل بین‌الادیانی فعال هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام عزالدین رضانژاد پیش از ظهر امروز در همایش اسلام و مسیحیت ارتدوکس که در سالن همایش مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: همایش اسلام و مسیحیت با پیشنهاد نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه در گرجستان و با همکاری مراکز علمی، فرهنگی و مذهبی گرجستان برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: معاونت پژوهش جامعة المصطفی برگزاری این همایش را به پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی واگذار کرد و پژوهشکده علوم اسلامی این پژوهشگاه مسئول برگزاری این همایش در کشور جمهوری اسلامی ایران شد.
دبیر علمی همایش اسلام و مسیحیت ارتدوکس ادامه داد: فراخوان موضوعات مقالات این همایش توسط استادان دانشگاه‌های گرجستان و نمایندگی جامعة المصطفی با توجه به اهداف مذهبی و بین‌الادیانی مشخص و از سه ماه پیش اعلام شد.
وی عنوان کرد: اکنون شاهد برگزاری نخستین همایش اسلام و مسیحیت ارتدکس در جمهوری اسلامی ایران هستیم و  امیدواریم در آینده دومین همایش را در جمهوری دموکراتیک گرجستان برگزار کنیم.
رضانژاد با اشاره به استقبال چشمگیر از همایش اسلام و مسیحیت گفت: با اعلام فراخوان عمومی نسبت به موضوعات مختلفی که در این همایش مدنظر بود استادان، محققان و دانش‌پژوهان برای شرکت در این همایش اعلام آمادگی کرده و مقالات مختلفی به دبیرخانه همایش ارسال کردند.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان دبیر علمی همایش از نمایندگی جامعة المصطفی در گرجستان، سفارت جمهوری اسلامی در گرجستان، سفارت گرجستان در جمهوری اسلامی و دانشگاه‌های مختلف گرجستان از جمله دانشگاه قفقاز و دو کلیسای مهم ارتدوکس گرجستان و کشیش‌های محترم که در این جلسه حضور دارند تقدیر و تشکر می‌کنم.
دبیر علمی همایش اسلام و مسیحیت ارتدوکس با اشاره به دعوت از مراکز علمی برای شرکت در این همایش بیان کرد: دعوتنامه‌ای برای مراکز علمی و فرهنگی در قم ارسال شده و برخی از مراکز علمی و پژوهشی مرتبط با فعالیت‌های ادیان و مذاهب با اعلام آمادگی همکاری صمیمانه‌ای در برگزاری این همایش داشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب و مجمع عالی حکمت اسلامی همکاری لازم در زمینه ارائه مقالات داشته‌اند و مسئول ادیان و مذاهب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهادهای لازم درباره برگزاری این همایش را ارائه کرده‌اند.
رضانژاد با بیان اینکه کشور گرجستان از کشورهای مهم منطقه ماست، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و گرجستان از سال‌ها پیش روز به روز صمیمانه‌تر شده و این نزدیکی به ویژه در روابط علمی بین اندیشمندان ایرانی و گرجستان قابل مشاهده است.
وی با اشاره به مشابهت‌های فرهنگی بین ایران و گرجستان بیان کرد: این دو کشور در مسائل بین‌الادیانی نیز فعال بوده و در جمهوری گرجستان همانند جمهوری اسلامی ایران که مسیحیت، یهودیت و زرتشت از فعالیت‌های علمی، فرهنگی و مذهبی برخوردارند، مسلمانان مانند دیگر اقلیت‌های دینی به فعالیت‌های مذهبی و علمی می‌پردازند.
دبیر علمی همایش اسلام و مسیحیت ارتدوکس عنوان کرد: امیدواریم در جامعه امروز که جهان حکم دهکده در آن را دارد بتوانیم در صلح و آرامش و به سوی عبادت خداوند متعال که پیام همه پیامبران الهی است حرکت کنیم و مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی با آموزه‌های انبیای الهی حل کنیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول