به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، اکبر عابدی در دومین همایش شهرداری استان همدان در ملایر اظهار داشت: قرار گرفتن در هر پست و مقامی باید سبب پیشرفت و توسعه استان شود.
وی افزود: شهرداریها باید منشأ خدمت و نیازهای مردم برای زندگی سهل و راحت باشند و این اهمیت ارائه خدمات شهرداری را بیش از پیش مشخص میکند.
رئیس سازمان بازرسی منطقه 4 تصریح کرد: شوراها و شهرداریها خلاء حمایتی دارند و فاصله افتادن بین مقامات اجرایی و مردم سبب کاهش کیفیت خدمات میشود و برای افزایش کیفیت خدمات باید در گام نخست آسیبها را کاهش دهیم.
وی همچنین از وجود سامانه ملی رسیدگی به شکایات خبر داد و بیان کرد: هر فردی از هر دستگاهی شاکی باشد میتواند به این سامانه مراجعه کند.
عابدی با اشاره به اینکه در طی هفت ماهه اخیر 431 مورد شکایت از تمام دستگاهها در سطح استان همدان وجود داشته است، اضافه کرد: 81 مورد از شکایات مربوط به شهرداریهای استان است.
وی ادامه داد: از 431 مورد شکایت 215 مورد قابل قبول است که از این تعداد 71 مورد مربوط به شهرداریهاست که میانگین آن 30 درصد میشود.
رئیس سازمان بازرسی منطقه 4 بیان داشت: به دلیل طیف وسیع خدمات شهرداری شکایات هم بالا است و با مدیریت احسن میتوان شکایات را کاهش داد.
وی شهرداری را منشأ نشاط و زندگی سالم دانست و افزود: شهرداریها باید به نقطهای برسند که نه تنها به آنها ظلم نشود بلکه مورد حمایت قرار گیرند.
عابدی بیان کرد: یکی از اشکالات عمده شهرداریها اطلاعرسانی ضعیف است که میتوانند از طریق روزنامهها و نشریات این مشکل را اصلاح کنند.
وی تأکید کرد: آسیبهای حوزه شهرداری حول چهار محور میچرخد که از جمله مشکلات اساسی شهرداریها، نحوه واگذاری پروژهها و انتخاب پیمانکاران، تفکیک یا تغییر کاربری اراضی و ضعف نظارت لازم در اجرای پروژههای عمرانی شهرداری است.
مدیرکل بازرسی استان همدان بیان کرد: در بسیاری از شهرداریها استراتژی کاری مشخص و معینی وجود ندارد و علت این امر فقدان منابع مالی و نیروی متخصص و همچنین فقدان نگرش بلندمدت نسبت به تأمین منابع مالی شهرداری است.
وی اظهار داشت: عدم ثبت املاکی که شهرداریها از مردم میگیرند و به مردم میدهند میزان ضرر و زیان را زیر سؤال میبرد.
عابدی در مورد نحوه واگذاری پروژهها و انتخاب پیمانکاران گفت: بعضی حوزهها مسائلی در پشت صحنه دارند به طور مثال بعضی از پروژهها به اشخاص خاص و تکراری سپرده میشوند و همچنین بعضی از پیمانها صوری و ظاهری است و اینها شبههآفرین است.
وی با تأکید بر این که کیفیت در اجرای پروژهها باید مدنظر قرار گیرد، افزود: شهرداری باید تلاش کند تا قانونگریزی نداشته باشیم.
وی در پایان اهمال و سهلانگاری مدیران شهرداری را از دلایل شکایات دانست و خاطرنشان کرد: این امر سبب بدبینی مردم نسبت به شهرداری میشود.
انتهای پیام/آ20
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.