اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به سامانه بارش در چهارمحال و بختیاری؛

کشاورزان چهارمحال و بختیاری در برداشت محصولات عجله کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با فعالیت سامانه بارشی از امروز در این استان آسمان چهارمحال و بختیاری بارانی می‏شود پس کشاورزان در برداشت محصولات عجله کنند.

کشاورزان چهارمحال و بختیاری در برداشت محصولات عجله کنند
شاهرخ پارسا امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: با فعالیت سامانه‌ بارش‌زا از امروز در آسمان استان بارش باران همراه با رعد و برق و در ارتفاعات هم بصورت برف را شاهد خواهیم بود.
وی افزود: با فعالیت این سامانه جاری شدن سیل، آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها دور از انتظار نیست، که برهمین اساس لازم است تا عشایر از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.
پارسا با بیان اینکه این سامانه تا آخر هفته جاری در استان فعال خواهد بود، گفت:  مردم استان به ویژه حاشیه‌نشینان رودخانه‌ها باید نکات ایمنی را رعایت و عشایر و دامداران نیز  از چرای دام در دشت‌ها و مراتع خودداری کنند.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این سامانه موجب افت دما در استان و در پی آن اختلال در تردد محورهای ارتباطی در مناطق کوهستانی می‌شود لذا رانندگان باید با رعایت نکات ایمنی نسبت به تردد در محورهای برون شهری و درون شهری اقدامات لازم را انجام دهند.
وی اضافه کرد: به کشاورزان و به‌ویژه سیب‌زمینی‌کاران نیز توصیه می‎شود محصول خود را هرچه سریع‌تر برداشت و در انبار ذخیره کنند تا شاهد بروز خسارات کمتری باشیم.
پارسا دمای فعلی شهرکرد را 18 درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: در 24 ساعت گذشته بیشینه دمای شهرکرد 22 درجه سانتی‌گراد و کمینه آن سه درجه گزارش شده است.
وی با اشاره به دمای مناطق مختلف استان در 24 ساعت گذشته، گفت: دمای هوای لردگان حداقل هفت درجه، حداکثر 25 درجه سانتی‌گراد، کوهرنگ حداقل 9 درجه و حداکثر 18 درجه سانتی‌گراد، بروجن حداقل چهار درجه و حداکثر 19 درجه، گندمان حداقل چهار و حداکثر 21 درجه، اردل حداقل 9 درجه و حداکثر 23 درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری هوای فعلی شهرکرد را نیمه ابری اعلام کرد و گفت: در حال حاضر سرعت وزش باد چهار متر بر ثانیه و از سمت جنوب غرب گزارش شده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول