اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان بوشهر:

56 درصد بوشهری‌ها تحت پوشش بیمه هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان بوشهر گفت: هم اکنون 461 هزار نفر معادل 56 درصد جمعیت این استان تحت پوشش بیمه خدمات درمانی هستند.

56 درصد بوشهری‌ها تحت پوشش بیمه هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن ملکی‌زاده صبح امروز در دیدار استاندار بوشهر از اداره کل بیمه خدمات درمانی اظهار داشت: اداره کل بیمه خدمات درمانی بر اساس اصل 29 قانون در تاریخ سوم آبان سال 73 به تصویب مجلس رسیده و در سال 74 سازمان بیمه خدمات درمانی تشکیل شد.
وی افزود: این سازمان در قالب چهار صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار، صندوق بیمه ایرانیان و بیمه شهرهای زیر 20 هزار نفر به جمعیت تحت پوشش خود خدمات ارائه می‌کند.
مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان بوشهر گفت: هدف سازمان بیمه خدمات درمانی، توسعه بیمه سلامت‌نگر در جامعه است و قرار است تمام آحاد جامعه زیرپوشش بیمه باشند.
وی اظهار داشت: قرار است سازمان بیمه سلامت تشکیل شود و تمام بیمه‌ها در قالب این سازمان فعالیت می‌کنند که با این کار به عدالت در بیمه نزدیک می‌شویم.
ملکی‌زاده تصریح کرد: هم اکنون 461 هزار نفر معادل 56 درصد جمعیت استان بوشهر تحت پوشش بیمه خدمات درمانی در استان بوشهر هستند.
وی در ارتباط با بیمه روستائیان و پزشک خانواده بیان کرد: استان بوشهر در این بخش در سطح کشور پیشگام است ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز همکاری خوبی با ما داشته است.
مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان بوشهر در ارتباط با طرح بیمه ملی ایرانیان اضافه کرد: براساس این طرح هیچ ایرانی بدون بیمه درمانی در کشور وجود نخواهد داشت زیرا از طریق این طرح با پرداخت مبلغ ناچیزی که با تخفیف هم می‌تواند همراه باشد شخص مورد نظر بیمه می‌شود.
این مقام مسئول اضافه کرد: هم اکنون 14 بیمارستان، 19 مرکز توانبخشی و  15مرکز تصویربرداری و رادیولوژی، 18 درمانگاه، سه مرکز جراحی، 73 داروخانه، 14 آزمایشگاه و  109 پزشک عمومی،120پزشک متخصص،40 دندانپزشک با این سازمان قرارداد دارند.
وی اظهار داشت: از مجموع هزینه‌های درمانی، 70 درصد را بیمه خدمات درمانی و 30 درصد را شخص بیمه شده پرداخت می‌کند.
ملکی‌زاده در ارتباط با بیمه آتیه‌سازان حافظ نیز گفت: این بیمه در حال حاضر در بوشهر فعال است و می‌تواند مشکلات زیادی از بیمه شدگان را حل کند.
وی با بیان اینکه 22 دستگاه اداری در استان بوشهر تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند، گفت: دفترچه‌های بیمه کارکنان زیر 30 دقیقه و بیمه روستایی تا 48 ساعت صادر می‌شود که این کار از اقدامات موثر و مهم بیمه خدمات درمانی استان بوشهر است، ضمن اینکه دفترچه بیمه روستایی نیز ظرف 48 ساعت صادر می‌شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول