اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس خواستار شد:

برخورد دستگاه قضایی با متخلفان مالی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد جدی و قاطعانه مسئولان دستگاه قضایی کشور با متخلفان مالی خواسته جدی ملت است.

برخورد دستگاه قضایی با متخلفان مالی
محمدعلی پرتویی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: برای اینکه سایر متخلفان و قانون‌شکنان درس عبرت بگیرند باید مسئولان در تعقیب، دستگیری و مجازات اختلاس‌گران اخیر جدیت لازم را از خود نشان دهند چرا که این موضوع یکی از مطالبات جدی مردم از نظام اسلامی است.
وی افزود: باید از سران اصلی قوه قضاییه بابت مامور کردن دادستان کل کشور برای رسیدگی به این پرونده قدردانی به عمل آید چرا که قراین نشان‌دهنده این موضوع است مقامات قضایی در تصمیم‌گیری‌های مربوط به این پرونده جدیت لازم دارند از این رو انتظار می‌رود در آینده نزدیک اتفاق‌های خوبی در راستای دستگیری و عقاب این افراد رخ دهد.
این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون تعدادی از عوامل موثر در وقوع این اختلاس بزرگ توسط مجریان قانون بازداشت شده‌اند ولی برای دستگیری عوامل اصلی در شکل‌گیری این اختلاس مالی باید اقدام شود و به مجریان قانون سپرده شوند تا اعمال مجازات‌های مصرح در قانون برای سایر متخلفان و قانون‌گریزان درس عبرت محسوب ‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه اختلاس چنین رقم بزرگی پشتوانه عظیمی می‌خواهد، یادآوری کرد: باید عوامل موثر و پشت پرده هم شناسایی شده و متناسب با میزان جرم با آنها برخورد شود تا اینکه حقوق از دست رفته ملت ایران احیا شده و فضای اعتماد و همدلی بین مردم و مسئولان برقرار شود.
پرتویی بر لزوم ریشه‌یابی این قبیل جرایم تاکید کرد و گفت: برای اینکه ملت ایران این قبیل کژروی‌ها و مفاسد مالی را در سطوح بالا شاهد نشوند باید نسبت به ریشه‌یابی و کشف علل ارتکاب این قبیل جرایم اقدام شود به نظر می‌رسد عدم وجود نظارت صحیح در سیستم بانکی به شکل‌گیری این جرم منجر شده است.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کشورهایی که مردم ایمان سست و اعتقادهای ضعیف دارند وقوع جرایم مالی و چشم طمع دوختن به بیت‌المال یک امر بدیهی است، ولی جرایم مالی سنگین زیبنده کشور ما و نظام اسلامی نیست پس برای از بین بردن آثار مخرب آن بر ذهن و فکر مردم باید اقدامات مقابله‌ای به طور جدی دنبال شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول