اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارمین فصل سفرنامه به سرزمین طلای سرخ؛

رئیس جمهور وارد شهرستان سرایان شد

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور پس از سخنرانی در جمع مردم بشرویه و سرایان این شهرها را ترک و برای حضور در جمع مردم سرایان دقایقی پیش وارد این شهر شد.

رئیس جمهور وارد شهرستان سرایان شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سرایان، رئیس جمهور که پس از سخنرانی در جمع مردم فردوس بلافاصله با بالگرد به سمت سرایان حرکت کرده بود وارد این شهر شد.شهرستان سرایان با 9 هزار و 342 هکتار وسعت در شمال غربی استان خراسان جنوبی واقع است.
از شمال و شمال شرق به بخش کاخک شهرستان گناباد استان خراسان رضوی و بخش نیم بلوک شهرستان قاینات، از شرق به بخش سده قاینات، از جنوب به بخش خوسف بیرجند و از جنوب غربی به بخش دیهوک طبس و از شمال غرب به فردوس محدود می‌شود.
فرماندار سرایان پیش از استقبال از رئیس جمهور گفت: شهرستان سرایان در 160 کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان قرار دارد.
محمدعلی مهدی‌نژاد افزود: شهرستان سرایان دارای جمعیتی بالغ بر 50 هزار و 38 نفر است که در مرکز شهرستان و دو بخش تابعه یعنی آیسک و سه قلعه و دهستان‌های اطراف زندگی می‌کنند و این شهرستان دارای سه مرکز شهری سرایان، آیسک و سه‌قلعه است.
وی ادامه داد: پایه اقتصاد شهرستان سرایان بر دامداری و کشاورزی بنا شده است و یکی از قطب‌های تولیدی کشاورزی استان خراسان جنوبی است که با دارا بودن 155 حلقه چاه عمیق و 210 رشته قنات و چشمه‌سار با سطح زیر کشت 160 هزار و 45 هکتار و تولید سالیانه 94 هزار و 54 تن محصولات زراعی و سطح زیر کشت 5 هزار و 216 هکتار محصولات باغی با تولید سالانه 13 هزار و 767 تن در اشتغالزایی منطقه نقش به سزایی داشته است.
مهدی‌نژاد گفت: کاهش منابع آبی، نظام خرده مالکی، پائین بودن ضریب مکانیزاسیون و کشت‌های سنتی، خشکسالی‌های پی در پی، حرکت شن‌های روان در بخش‌هایی از شهرستان، پیشروی کویر، ضعیف بودن مراتع، راندمان پائین آبیاری در منطقه و سرمازدگی محصولات زراعی و باغی به عنوان عوامل محدود کننده بخش کشاورزی شهرستان سرایان معرفی شده است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط عمومی زمین شناسی، شهرستان سرایان از ذخایر معدنی مناسبی برخوردار است که در حال حاضر معادن بتونیت، خاک صنعتی و گچ خاکی در آن فعال است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول