اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن تاکسونومی گیاهی مازندران:

شمال ایران دارنده بهترین تنوع زیستی جهان است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن تاکسونومی گیاهی استان مازندران گفت: مناطق شمالی ایران دارای درصد بالایی از تنوع زیستی در بین کشورهای دنیا است.

شمال ایران دارنده بهترین تنوع زیستی جهان است
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، شامگاه سه‌شنبه پرفسور «وجاهت حسین» استاد سیستماتیک گیاهی دانشگاه AMU هندوستان با حضور در دانشگاه مازندران در مورد تنوع زیستی در بین گیاهان مختلف سخنرانی کرد.
در حاشیه این سخنرانی علمی که به همت انجمن تاکسونومی گیاهی استان مازندران و با حضور اباصلت حسین‌زاده رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه مازندران و جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه مازندران در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه واقع در پردیس بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران برگزار شد، آرمان محمودی اطاقوری معاون پژوهشی دانشکده علوم پایه و رئیس انجمن تاکسونومی گیاهی استان مازندران در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: علت اصلی انتخاب این عنوان برای سخنرانی و دعوت از پرفسور وجاهت حسین این بود که کشور ما، به ویژه مناطق شمالی آن دارای درصد بالایی از تنوع زیستی در بین کشورهای دنیا است و باید از این ظرفیت به صورت حداکثری استفاده کرد.
وی افزود: برگزاری چنین جلساتی برای ایجاد انگیزه در بین دانشجویان رشته زیست شناسی بسیار ضروری است و استمرار این جلسات می‌تواند باعث ایجاد انگیزه و رغبت در دانشجویان شود تا از اهمیت رشته خود آگاه شوند.
رئیس انجمن تاکسونومی گیاهی استان مازندران در ادامه با اشاره به اینکه هر مجموعه از گونه‌های گیاهان یک "فلور" را تشکیل می‌دهند، گفت: درسطح کشور و به ویژه در استان مازندران که دارای گونه‌های بسیار زیاد گیاهی است تاکنون فلور کاملی از گیاهان مختلف تشکیل نشده و این در حالی است که در کشوری همچون هندوستان هر استان دارای فلور جامع خود است.
معاون پژوهشی دانشکده علوم پایه دانشگاه مازندران اذعان داشت: دانشجویان این دانشگاه باید توجه داشته باشند که با وجود این شرایط وظیفه سنگینی بر دوش آنان قرار دارد و آنان باید برای تهیه و تکمیل فلور مناطق مختلف کشور، به ویژه فلور استان مازندران تلاش کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول