اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه برگزاری جشنواره تئاتر کودک؛

ارزنده: متولیان فرهنگی مقدمه ابتذال را فراهم نکنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه تویسرکان گفت: متولیان فرهنگی به بهانه برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نباید فضا را برای جولان افراد بد‏‏حجاب و بی‏‏ بند و بار در استان فراهم کنند.

ارزنده: متولیان فرهنگی مقدمه ابتذال را فراهم نکنند
حجت‏‏الاسلام و المسلمین محمد‏‏علی ارزنده امروز در گفت‏‏وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان و بررسی زوایای این امر اظهار کرد: در وهله نخست این سؤال قابل طرح است که آیا صرف هزینه‏‏های آنچنانی در حوزه کودک و نوجوان تا چه اندازه خط فکری درست و خوراک معنوی مناسب را به کودک القا کرده و در شکل‌گیری سرنوشت نوجوان تأثیرگذار است.
وی افزود: برخی از مدیران برگزاری جشنواره‏‏های مختلف را تنها به منظور ارائه گزارش و بالیدن به خود از اینکه جشنواره در منطقه خاصی برگزار شده است به مرحله اجرا می‏‏رسانند و نسبت به حضور حداکثری کودکان و نوجوانان در این محافل بی‏‏‌توجه هستند.
امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه نویسندگان حوزه کودک و نوجوان باید خود را نسبت به هجمه‏‏های فرهنگی و سیاسی دشمن آگاه‏ کنند، تصریح کرد: دین‌شناسی، آشنایی با روحیه کودکان و نوجوانان به صورت تخصصی و بهره‏‏گیری از روحانیون روانشناس مانع القای ضد ارزش‏‏ها به نوجوانان خواهد شد و باید پس از این مراحل افراد سناریو نویس دست به قلم شوند.
وی تأکید کرد: وقتی که محتوا و متن استفاده شده در تئاتر یا فیلم کودک، غیر ایرانی و برگرفته از داستان‏‏ها و رمان‏‏های غربی باشد آنگاه ارزش‏‏ها و آموزه‏‏های اصیل دینی در نظر کودکان و نوجوانان بی اهمیت می‌شود.
ارزنده با اشاره به هزینه 5 میلیارد تومانی جشنواره تئاتر و فیلم در سال گذشته گفت: انجام این کار نه تنها موجب بالا رفتن فرهنگ و بصیرت کودکان و نوجوانان شد بلکه تنها عده‏‏ای از خواص خود را مورد تقدیر و تجلیل قرار دادند و در نهایت 5 میلیارد تومان اسراف از بیت‌المال صورت گرفت.

* متولیان فرهنگی به بهانه برگزاری جشنواره تئاتر مقدمه ابتذال را در استان فراهم نکنند 
وی خاطرنشان کرد: موضوعی که بیشتر از سایر مباحث همچون صرف هزینه‏‏های آنچنانی در جشنواره اهمیت دارد ترویج ابتذال در قالب بی بند و باری، پوشش نامناسب افراد و اختلاط زنان و مردان در فضای برگزاری چنین جشنواره‏‏هایی است که عده‏‏ای این معضل را برقراری نشاط و پویایی در سطح شهر می‏‏دانند.
امام جمعه تویسرکان در ادامه با ارتباط با این سخن که "خشکه مقدس‌ها سبب رفتن جشنواره فیلم کودک و نوجوان از همدان شدند" اظهار کرد: گوینده این سخن از جزئیات جشنواره کودک و نوجوان به واسطه خبرهای اشتباهی که به ایشان می‏‏دادند، مطلع نبوده و بر همین اساس این واژه را به کار برده است.
وی افزود: اگر متدینان مطلع ایشان را با توجه شخصیت وارسته‌شان از زوایای مختلف جشنواره آگاه می‏‏کردند برخورد وی با این مقوله به شیوه دیگری صورت می‏‏گرفت.

*روحانیون با جشنواره‌هایی موافقند که بریز و بپاش در آن نباشد
ارزنده با اشاره به زمزمه‏‏های برگزاری جشنواره پیرغلامان اهل بیت در همدان خاطرنشان کرد: چنین برنامه‌هایی نیز باید با بهترین وجه و در عین حال صرف حداقل هزینه برگزار شود و اگر قرار باشد در مراسمی همچون جشنواره فیلم کودک هزینه‏‏های گزاف صرف شود روحانیون به شدت مخالفت خود را اعلام خواهند کرد.
وی افزود: خراب کردن وجهه متدینان، و اسلام، از جمله آثار برگزاری جشنواره‏‏هایی با صرف هزینه‏‏های کلان است چراکه عده‏‏ای با فراهم کردن فضای شور و نشاط برای کودکان مخالفند و از طرفی همین افراد نسبت به برگزاری همایش‏‏های مختلف با پول بیت المال به منظور بهره‏‏مندی خود اقدام می‏‏کنند.
امام جمعه تویسرکان در پایان تصریح کرد: بودجه‏‏های فرهنگی باید به شکلی درست در بین همه مراکز فرهنگی به خصوص کانون‏‏های پرورش فکری کودکان و نوجوانان تخصیص یابد و مجموعه استان از این اعتبارات در راستای تعالی بخشی به فرهنگ ناب و اصیل اسلام بهره‏‏مند شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول