اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

علی‌الحسینی در گفت‌وگو با فارس:

دولت احیای یادمان‌های دفاع مقدس را مورد حمایت قرار می‌دهد

خبرگزاری فارس: جانشین نماینده رئیس‌جمهور در ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به اینکه احیا و احداث یادمان‌های دفاع مقدس به ترویج هر چه بهتر فرهنگ استقامت و پایداری کمک می‌کند، گفت: تخصیص بودجه دولت در مناطق اردوی راهیان نور بستگی به نیازهای این مکان‌ها برای توسعه دارد.

دولت احیای یادمان‌های دفاع مقدس را مورد حمایت قرار می‌دهد
سیدجمال علی‌الحسینی جانشین نماینده رئیس‌جمهور در ستاد مرکزی راهیان نور کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»‌ در خصوص طرح‌های انجام گرفته از سوی دولت در راستای هر چه بهتر برگزار شدن راهیان نور کشور اظهار داشت: دولت متولی حمایت و پشتیبانی از کاروان‌های راهیان‌نور است که فعالیت‌های زیادی را در این باره انجام داده است و در این باره شاهد نقش استانداران کرمانشاه و ایلام در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد یادمان‌های دفاع مقدس به ترویج هر چه بهتر فرهنگ استقامت و پایداری کمک می‌کند، تصریح کرد: ساختن یادمان «عملیات بازی‌دراز» در سرپل ذهاب و جاده‌سازی، ایجاد اعتبار برای مرمت «پادگان ابوذر» در سرپل ذهاب و معرفی شهرهای سومار، قصرشیرین، پاوه، کرمانشاه و ایلام که بارها مورد تهاجم دشمن در جنگ تحمیلی قرار گرفته‌اند از جمله مهمترین نمادهای مقاومت و پایداری برای اردوی راهیان نور در غرب کشور است که برای معرفی هر چه بیشتر آنها تلاش می‌شود.

جانشین نماینده رئیس‌جمهور در ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه مقامات محلی تلاش گسترده‌ای برای ساختن طرح‌های زیر بنایی یادمان‌های دوران دفاع مقدس انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: با تمام توان و به دستور رئیس‌جمهور و به ویژه بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری، در رفع نیاز بودجه ساخت یادمان‌های دفاع مقدس استان‌های کرمانشاه و ایلام تلاش می‌کنیم.

وی افزود: تخصیص بودجه دولت در این زمینه، بستگی به نیازهای مناطق اردویی راهیان نور برای توسعه دارد که بنا بر امر جاده‌سازی، زدن پل یا مرمت برخی مکان‌های بازمانده از جنگ تحمیلی هزینه می‌شود.

علی‌الحسینی با اشاره به طرح برپایی اردوی راهیان نور خارج از کشور خاطرنشان کرد: با توافقاتی که با حزب‌الله لبنان و مقامات لبنانی صورت گرفته است، هر دو کشور آماده اعزام نیرو جهت بازدید از مناطق جنگی هستند؛ البته با توجه به شرایط کنونی منطقه این طرح متوقف شده است اما به محض به وجود آمدن وضعیت مطلوب، دوباره از سر گرفته خواهد شد.

وی در ادامه افزود: مناطق جنگی جنوب لبنان، منطقه وقوع جنگ 33 روزه، مارون الرأس، بنت جبیل، ارتفاعات موزه ملیتا و زندان خیام از جمله مناطق مورد بازدید اردوی راهیان نور در خارج از کشور خواهند بود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول