اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نمین:

فرهنگ اسلامی نجات‌بخش است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نمین گفت:‌ فرهنگ اسلامی در عصر حاضر که فرهنگ‌های مادی در حال زوال و نابودی هستند، ماندگارتر و ارزشمندتر است.

فرهنگ اسلامی نجات‌بخش است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی رحیمی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی نمین که با حضور اعضا و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: تکیه بر همین فرهنگ می‌تواند جامعه ما را از آسیب‌ها و تهدیدهای مختلف در امان نگه دارد و سبب شود تا ما بتوانیم با تکیه بر همین اصول و مبانی اهداف متعالی خود را محقق کنیم.
وی با یادآوری این‌که در هیاهوی تحولات و خیزش‌های امت‌های اسلامی و جوامع دیگر الگوی اسلامی، ایرانی می‌تواند سهم عظیمی را در ترویج اندیشه بارور این مکتب ارزشمند به همراه داشته باشد، خاطر نشان کرد: امروز کشور اسلامی ما روز به روز در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی توان و قدرت خود را برای اداره شایسته جامعه با تکیه بر مبانی مشخص مطرح کرده و به نمایش گذاشته است.
رحیمی با بیان این‌که یکی از مؤلفه‌های اصلی رشد و توسعه‌یافتگی جوامع توجه به فرهنگ و افزودن بر غنای آن است، تصریح کرد: نادیده گرفتن حوزه فرهنگ آسیب جدی را به دنبال دارد به طوری که حتی می‌تواند سایر حوزه‌ها را نیز تحت‌الشعاع قرار دهد.
این مسئول با قدردانی از عنایت دولت خدمتگزار به حوزه فرهنگی در سفر سوم اضافه کرد: نباید نگاه عمیق به این حوزه محدود و مربوط به دوره و زمان خاصی باشد بلکه ما نیازمند آن هستیم تا حوزه فرهنگ برای همیشه پویایی و نشاط و تحرک خود را حفظ کند تا عرصه فرهنگی و هنری به عنوان عرصه ممتاز در تحولات اجتماعی سرآمد سایر حوزه‌ها شود.
امام جمعه نمین ادامه داد: دشمن نیز به خاطر حساسیت این حوزه بیشترین سرمایه‌گذاری تهاجم و اهداف شوم خود را به این حوزه اختصاص داده است تا بتواند از طریق هجمه‌های فرهنگی، اخلاقی و تربیتی بزرگ‌ترین تهدید و نابسامانی را شکل دهد.
به گزارش فارس، در این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به شکل‌گیری جلسات مستمر شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌ها حوزه فرهنگ را نیازمند نگاه ویژه و براساس خودباوری‌های ارزشمدار توصیف کرد.
منصور شرفی گفت:‌ سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ نه تنها زودبازده نیست بلکه می‌تواند ثمرات و نتایج با آتیه‌ای را به دنبال داشته باشد که از دیدگاه برخی از مسئولان و کارشناسان این اصل نادیده گرفته می‌شود.
وی افزود: از مجموع اعتبارات ارتقای شاخص‌های فرهنگی دولت خدمتگزار به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون 18 درصد تخصیص یافته است.
شرفی تصریح کرد: سهم شهرستان‌های استان اردبیل در حوزه فرهنگی و هنری از این محل به زودی مشخص شده و ما از استاندار اردبیل خواسته‌ایم تا بیشترین سهم ما را به صورت جاری اختصاص دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نبود مؤسسه فرهنگی و هنری را در این شهرستان خاطر نشان کرد و خواستار معرفی افراد برای راه‌اندازی آن در این شهرستان برای جذب اعتبارات فرهنگی و هنری شد.
فرماندار نمین نیز در این جلسه به کم بودن فضاهای فرهنگی در نمین با وجود قدمت و شهرت این شهرستان به فرهنگی بودن اشاره کرد و اظهار داشت: ما با داشتن فرهنگسراها و کتابخانه‌های اندک نتوانسته‌ایم در شأن مردم خدمات فرهنگی و هنری مناسب را عرضه کنیم.
سیدتقی دریتیم با اشاره به ضرورت فراگیر بودن برنامه‌های فرهنگی و هنری خواستار تسریع در احداث ساختمان جدید مجتمع فرهنگی، هنری این شهرستان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول