اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

تقویت بنیه‌های مشارکت در مدرسه اتفاق می‌افتد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تقویت بنیه‌های مشارکت در فعالیت‌های مختلف اجتماعی از مدرسه شکل گرفته و به وجود می‌آید.

تقویت بنیه‌های مشارکت در مدرسه اتفاق می‌افتد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز و در جریان بازدید جمعی از دانش‌آموزان تشکل‌های دانش‌آموزی و شوراهای مدارس مختلف از نمایشگاه هوشمندسازی مدارس در اردبیل اظهار داشت: ما امروز به تمرین بیشتر در حوزه مشارکت جمعی و گروهی و حرکت به سمت اجرای برنامه‌های هدفدار با تکیه بر توانمندی‌های گروه نیازمند هستیم که مبنا و مبدأ شکل‌گیری آن مدرسه و تربیت شایسته در این فضا است.
وی با بیان این‌که دانش‌آموزان در سایه کارهای گروهی و با تکیه بر توانمندی شوراهای دانش‌آموزی می‌توانند کارهای ماندگار و تأثیرگذار انجام دهند، تصریح کرد: ما اگر امروز نمایشگاه هوشمندسازی مدارس را برپا کردیم در صدد آن هستیم تا دانش‌آموزان به صورت گروهی رغبت پیدا کنند تا در فضاهای آموزشی و تربیتی مناسب تحصیل آسان، با انگیزه و با شور و نشاط را تجربه کنند.
محمودزاده دست زدن به فناوری‌های جدید در حوزه آموزش و پرورش با هدف تسهیل امور، ارایه با نشاط مطالب به دانش‌آموزان است به طوری که ما با اختصاص 2.5 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مدارس با اولویت هوشمندسازی در تلاش هستیم تا بخش عظیمی از فعالیت‌ها در این گروه را درست و صحیح هدف‌گذاری کنیم.
این مسئول اضافه کرد: در گام اول 300 مدرسه را هوشمند می‌کنیم ولی در سال‌های آینده با جدیت بیشتر تلاش می‌کنیم تا این فضا و بستر برای حرکت به سمت توانمند شدن مدارس، دانش‌آموزان و معلمان را استمرار بخشیم.
وی با ابراز خرسندی از حضور دانش‌آموزان عضو شوراهای دانش‌آموزی با اشاره به برگزاری مناسب انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در اردبیل خاطر نشان کرد: فعالیت‌های گروهی و جمعی دانش‌آموزان حس اعتماد به نفس آنها را تقویت کرده و روحیه مشارکت‌جویانه آنها را ارتقا می‌دهد.
محمودزاده ادامه داد: اگر ما می‌خواهیم در مدرسه مدیران توانمند آینده را تربیت کنیم، باید تلاش کنیم تا تمام توانایی‌ها و مهارت‌ها را در زندگی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در وجود آنها نهادینه کنیم.
به گزارش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به دانش‌آموز مبتکر، خلاق و دارای هوشمندی تحصیلی، تربیتی نیاز داریم تا در کنار ارتقای آموزش بتواند ارزش‌های اسلامی و دینی را در جامعه تعمیق و گسترش دهد.
محمودزاده افزود: این انتخابات سبب تقویت انتقادپذیری در دانش‌آموزان شده و روحیه نقدپذیری منصفانه را نیز در آنها شکل می‌دهد.
وی اظهار داشت: ما هر چه قدر بتوانیم چنین مجموعه‌هایی را تقویت و در کنار آن خانواده‌ها را به حضور موفق در مدارس تشویق و ترغیب کنیم، بهتر می‌توانیم از حوزه تعلیم و تربیت نتیجه گرفته و به آینده آن نیز خوش‌بین باشیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول