اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل پایانه‌های خراسان رضوی:

خراسان رضوی رتبه چهارم تلفات عابر پیاده کشور را دارد

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی رتبه چهارم تلفات عابر پیاده را در سطح کشور دارد.

خراسان رضوی رتبه چهارم تلفات عابر پیاده کشور را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، جعفر شهامت ظهر امروز در همایش طرح ارتقای ایمنی تردد عابران پیاده و موتورسواران که با حضور دهیاران نیشابور در تالار شهید عابد معاونت استانداری و فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: این در حالی است که بنا به آمار موجود می‌توان با ارتقای آموزش و در نظر گرفتن نکات ایمنی توسط رانندگان و راکبان، حداقل 40 درصد از تلفات 26 هزار نفری کشته‌شدگان سالانه کشور کاهش داد.
وی افزود: متأسفانه این استان در سطح کشور در تعداد تلفات موتورسوران در جایگاه نخست است.
به گفته وی، آمار پنج ماهه نخست امسال پزشکی قانونی کشور گواهی می‌دهد که 272 نفر کشته در تصادفات موتورسیکلت داشته‌ایم. 
این مقام مسئول حمل و نقل استانی گفت: استان‌های فارس با 220 نفر و تهران با 94 نفر کشته در جایگاه‌های دوم و سوم تلفات موتورسیکلت در حوزه‌های جاده‌ها و معابر درون‌شهری و برون‌شهری مناطق شهری و روستایی هستند.
معاون اداره‌کل حمل و نقل خراسان رضوی افزود: این در حالی است که شش درصد تصادفات استان توسط موتورسیکلت‌ها اتفاق افتاده است.
شهامت بیان داشت: 30 درصد تلفات و 50 درصد مجروحان تصادفات استان ناشی از راکبان موتورسیکلت‌ها بوده است.
وی ادامه داد: هدف همایش این است که دهیاران مروج بحث ایمنی در روستاها باشند و در ارتقای وضعیت حمل و نقل روستایی، نقش ایفا کنند.
شهامت با بیان اینکه اقدامات در بحث فیزیکی بیشتر با همکاری اداره‌کل راه و ترابری استان انجام می‌گیرد، گفت: برنامه‌ریزی شده است از طریق وب‌سایت اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان و نشریه مدیر روستا با دهیاران ارتباط برقرار شده و مباحث آموزشی ارائه شود.
وی با تأکید بر رعایت نکات ایمنی در تردد ماشین‌آلات کشاورزی، تصریح کرد: وانت‌بارها نیاز اقتصادی روستاها هستند که متأسفانه عملکرد پرخطری دارند و باید این رفتار اصلاح شود.
کارشناس ارشد حمل و نقل اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی گفت: طرح ارتقای ایمنی از تاریخ 14 شهریور شروع شده و شامل سه بخش عملیات میدانی، آموزش مخاطبان و ایمن‌سازی فیزیکی است.
علی‌ زائرزاده افزود: این طرح در شش محور «ورودی‌های تربت‌حیدریه»« باغچه- نیشابور»، «مشهد- قوچان»، «سبزوار ـ اسفراین (سه‌راهی حکیم‌آباد)» و «شادمهر ـ بردسکن» در حال اجراست.
وی اظهار داشت: حرکت در پیاده‌روها در خلاف مسیر تردد، داشتن صداهای ناهنجار، حرکات مارپیچ، تک چرخ زدن، حمل یدک، تردد در خطوط ویژه اتوبوس، نداشتن کلاه ایمنی از جمله تخلفاتی است که ایمنی سرنشینان موتورسیکلت را به خطر می‌اندازد.
کارشناس ارشد حمل و نقل اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 60 درصد تصادفات موتورسیکلت‌ها با چراغ موتور یا خاموش یا سوخته صورت گرفته است.
زائرزاده با اشاره به اینکه درصد افرادی که از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند خیلی کم است، یادآور شد: یک کلاه ایمنی می‌تواند جلو یک تصادف فوتی را به یک تصادف جرحی تبدیل کند.
وی از دیده‌نشدن به عنوان عامل اصلی تصادفات موتورسیکلت سواران نام برد و افزود: نبود رؤیت به‌موقع موتورسواران توسط رانندگان سایر وسایل نقلیه یکی از عوامل مهم تصادفات است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول